Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο φωτισμένος δάσκαλος

 Old Man Enjoying Meeting His Son Stock Footage Video (100% Royalty-free)  1030107785 | Shutterstock

 Ένας νέος άνδρας πλησιάζει έναν ηλικιωμένο και τον ρωτά:

"Κύριε,με θυμόσαστε;"

Ο ηλικιωμένος του απαντά αρνητικά και τότε ο νέος του λέει πως ήταν μαθητής του στο Γυμνάσιο.

Ο συνταξιούχος πλέον καθηγητής ρωτά τότε τον νέο με ενδιαφέρον:

" Για πες μου, παιδί μου, με τι ασχολείσαι τώρα:"

"Λοιπόν, έγινα κι εγώ καθηγητής"

" Πολύ χαίρομαι ,παιδί μου. Πώς και το αποφάσισες:"

"Ξέρετε, εσείς με κάνατε να αγαπήσω αυτό το επάγγελμα. Το όνειρό μου ήταν να γίνω σαν κι εσάς!"

"Δεν καταλαβαίνω, παιδί μου, γιατί ακριβώς ήθελες να γίνεις σαν κι εμένα:"

Τότε ο νεαρός καθηγητής είπε στον παλιό του δάσκαλο την παρακάτω ιστορία:

" Μια μέρα, ένας συμμαθητής μου ήρθε στο σχολείο φορώντας ένα πολύ όμορφο και ακριβό ρολόι. Μου άρεσε τόσο πολύ αυτό το ρολόι ώστε αποφάσισα να του το κλέψω.Βρήκα την ευκαιρία καθώς βγαίναμε για διάλειμμα, εκμεταλλεύτηκα το στριμωξίδι και του το πήρα από το χέρι χώνοντάς το στην τσέπη μου. Το παιδί κατάλαβε πως κάποιος του τράβηξε το ρολόι από το χέρι κι έβαλε τις φωνές. Τότε, εσείς που έτυχε να είστε ο καθηγητής μας, φωνάξατε να μην βγούμε έξω για διάλειμμα , αλλά να μείνουμε όρθιοι στη τάξη κάνοντας ένα κύκλο.Και μας είπατε πως για να βρεθεί το ρολόι, θα πρέπει όλοι να κλείσουμε τα μάτια μας κι εσείς θα περνούσατε από κάθε παιδί ψάχνοντας τις τσέπες του. Επιμείνατε πολύ να έχουμε κλειστά τα μάτια και ψάξατε τις τσέπες όλων των παιδιών. Όταν ψάξατε και το τελευταίο παιδί, πήγατε στην έδρα, ακουμπήσατε το ρολόι και μας είπατε να ανοίξουμε τα μάτια μας. Καλέσατε το παιδί να πάρει το ρολόι του και μας είπατε πως πρέπει να ξεχάσουμε το συμβάν και να μην ξαναγίνει κάτι ανάλογο. Ούτε τότε, ούτε και μέχρι να τελειώσουμε το σχολείο δεν μου κάνατε ποτέ παρατήρηση, έστω και διακριτικά χωρίς να με εκθέσετε στους συμμαθητές μου! Αλήθεια, το θυμόσαστε το συμβάν, κύριε καθηγητή΄;"

" Φυσικά και το θυμάμαι το περιστατικό αλλά δεν ήξερα ότι το έκλεψες εσύ, επειδή κι εγώ είχα κλειστά τα μάτια μου την ώρα που έψαχνα στις τσέπες σας!

Εκεί ακριβώς βρίσκεται το νόημα της διδασκαλίας.  

 Αν προσπαθείς να διορθώσεις κάποιον ταπεινώνοντάς τον, τότε δεν κάνεις για δάσκαλος!"

 




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενέλαος Χαραλαμπίδης: «Οι δωσίλογοι δεν τιμωρήθηκαν, στελέχωσαν τον κρα...

«Το περιγιάλι το κρυφό»: Ένα παρεξηγημένο ποίημα (από το ideostrovilos.gr)

  Το σύντομο αυτό ποίημα του Σεφέρη, θεωρήθηκε (και θεωρείται) από πολλούς ότι έχει πηγή έμπνευσης ένα πολύ όμορφο ακρογιάλι της Κύπρου. Άρνηση Στο περιγιάλι το κρυφό κι άσπρο σαν περιστέρι διψάσαμε το μεσημέρι. μα το νερό γλυφό. Πάνω στην άμμο την ξανθή Μγράψαμε τ’ όνομά της.. ωραία που φύσηξε ο μπάτης και σβήστηκε η γραφή. Με τι καρδιά, με τι πνοή, τι πόθους και τι πάθος πήραμε την ζωή μας.• λάθος! κι αλλάξαμε ζωή Το σύντομο αυτό ποίημα του Σεφέρη, πολύ δημοφιλές στην Κύπρο, θεωρήθηκε (και θεωρείται) από πολλούς ότι έχει πηγή έμπνευσης ένα πολύ όμορφο ακρογιάλι της Κύπρου, την παραλία του Κόννου στον Πρωταρά, στις ανατολικές ακτές του νησιού μας. Σαν τέτοιο το συστήνουν οι ξεναγοί, έτσι το χρησιμοποιούν σε κείμενά τους δημοσιογράφοι και άλλοι. Δυστυχώς, παρ’ όλη την αγάπη και τους δεσμούς του ποιητή με την Κύπρο, παρ’ όλο ότι μια ολόκληρη ποιητική του συλλογή είναι εμπνευσμένη από την Κύπρο, αυτό δεν ευσταθεί. Ο  Γιώργος Σεφέρης  ήρθε για πρώτη φορά ...

Γιάννη Μαυρή: Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική Διαμαρτυρία και Αριστερά Πρόλογος στο βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη

   Το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη αποτελεί την πλέον συστηματική, αναλυτική και πρωτότυπη χαρτογράφηση της εκτεταμένης κοινωνικής διαμαρτυρίας, που συντάραξε την Ελλάδα τον Ιούλιο του 1965. Είναι προϊόν μακροχρόνιας και επίπονης έρευνας σε πολυάριθμες, πρωτογενείς ή αρχειακές πηγές, ανεκμετάλλευτες μέχρι σήμερα, όπως είναι -μεταξύ πολλών άλλων- η εξαντλητική αποδελτίωση και διασταύρωση του ημερήσιου πολιτικού τύπου της εποχής, τόσο  εθνικής  όσο και  τοπικής εμβέλειας . Ως αποτέλεσμα και καλύπτοντας το υφιστάμενο ερευνητικό κενό, συγκρότησε μια μοναδική, αξιόπιστη και ολοκληρωμένη βάση εμπειρικών ποσοτικών δεδομένων για την καταγραφή των συμβάντων διαμαρτυρίας. Η μελέτη του εξαντλεί την υπάρχουσα θεωρητική βιβλιογραφία σχετικά με τα κοινωνικά κινήματα και εντάσσει τα εμπειρικά δεδομένα που συγκέντρωσε σε ένα συνεκτικό ερμηνευτικό πλαίσιο. Η έρευνα του Κ. Λαμπράκη συνεισφέρει ουσιαστικά στην ιστορική μελέτη των Ιουλιανών, προσθέτοντας νέα στοιχεία, εμπλουτίζ...