Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΝΓΚΜΑΡ ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ (Τι σημαίνει "γυρίζω μια ταινία";)

 Cries and Whispers (15) |Close-Up Film Review – close-upfilm

... Το φτιάξιμο μιας ταινίας όμως δεν είναι πάντοτε αντιμετώπιση προβλημάτων, διλημμάτων, οικονομικών δυσχερειών, υπευθυνοτήτων και φόβου. Είναι επίσης και παιχνίδι, όνειρα, αναμνήσεις κρυφές.

Συχνά αρχινά με μια εικόνα: ένα πρόσωπο που φωτίζεται ξαφνικά και άπλετα, ένα χέρι που υψώνεται, μια πλατεία την αυγή όπου μερικές γριούλες κάθονται σε ένα παγκάκι χωρισμένες η μια από την άλλη με ένα σακί μήλα. Ή μπορεί πάλι να είναι μερικές λέξεις που ανταλλάσσονται, δυο άνθρωποι που ξαφνικά λένε κάτι ο ένας στον άλλο σε ένα τελείως προσωπικό τόνο φωνής- που έχουν γυρισμένες τις πλάτες τους, δε μπορώ να δω ούτε τα πρόσωπά τους κι όμως είμαι υποχρεωμένος να τους ακούσω. Να περιμένω να επαναλάβουν τις ίδιες λέξεις  που δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο νόημα, εγκυμονούν, όμως, μιαν ένταση, μιαν ένταση που δεν έχω συνειδητοποιήσει εντελώς , αλλά δρα μέσα μου σαν μεθυστικό πιοτό. Το φωτισμένο πρόσωπο, το χέρι που υψώθηκε λες για να τραγουδήσει, οι λίγες συνηθισμένες λέξεις, οι γριούλες στην πλατεία, όλες αυτές οι  εικόνες έρχονται και κολλάνε στο δίχτυ μου σαν ασημένια ψάρια, ή για να είμαι πιο σωστός, εγώ ο ίδιος είμαι παγιδευμένος σε ένα δίχτυ, που δεν ξέρω την υφή του -ευτυχώς!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Παναγιώτης Κονδύλης για την Αριστερά και τη Δεξιά

  « Όταν ανατέμνω τις ιδεολογικές ψευδαισθήσεις των δεξιών, πλείστοι όσοι με θεωρούν αριστερό· όταν υποβάλλω σε βάσανο τις αντίστοιχες αυταπάτες των αριστερών, πλείστοι όσοι με χαρακτηρίζουν δεξιό . Η δική μου τοποθέτηση παραμένει, βέβαια, αμετάβλητη και στις δύο περιπτώσεις. Γιατί και στις δύο χρησιμοποιώ τα ίδια αναλυτικά εργαλεία και στις δύο, πρόθεσή μου δεν είναι να προσφέρω πολεμικά επιχειρήματα στη μια πλευρά εναντίον της άλλης, αλλά να δω τα πράγματα σε μιαν ευρύτερη κι υπέρτερη προοπτική ­και μια τέτοια προοπτική είναι, ως γνωστόν, άχρηστη σε όσους μάχονται για τη παράταξή τους, μαχόμενοι ταυτόχρονα (ιδιοτελώς ή ανιδιοτελώς, αυτό δεν ενδιαφέρει εδώ) για τον εαυτό τους, ήτοι για τη ταυτότητα που τους επιτρέπει να προσανατολίζονται και να επιβιώνουν κοινωνικά. Ακριβώς η συνύφανση της πολιτικής ιδεολογίας με τις εκάστοτε ανάγκες της προσωπικής ταυτότητας προσδίδει στις διαμάχες μεταξύ φορέων των διαφόρων ιδεολογιών οξύτητα ασυμβίβαστη με μιαν διαφορισμένη θεώρηση του άλλου· γ...

Μενέλαος Χαραλαμπίδης: «Οι δωσίλογοι δεν τιμωρήθηκαν, στελέχωσαν τον κρα...

Γιάννη Μαυρή: Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική Διαμαρτυρία και Αριστερά Πρόλογος στο βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη

   Το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη αποτελεί την πλέον συστηματική, αναλυτική και πρωτότυπη χαρτογράφηση της εκτεταμένης κοινωνικής διαμαρτυρίας, που συντάραξε την Ελλάδα τον Ιούλιο του 1965. Είναι προϊόν μακροχρόνιας και επίπονης έρευνας σε πολυάριθμες, πρωτογενείς ή αρχειακές πηγές, ανεκμετάλλευτες μέχρι σήμερα, όπως είναι -μεταξύ πολλών άλλων- η εξαντλητική αποδελτίωση και διασταύρωση του ημερήσιου πολιτικού τύπου της εποχής, τόσο  εθνικής  όσο και  τοπικής εμβέλειας . Ως αποτέλεσμα και καλύπτοντας το υφιστάμενο ερευνητικό κενό, συγκρότησε μια μοναδική, αξιόπιστη και ολοκληρωμένη βάση εμπειρικών ποσοτικών δεδομένων για την καταγραφή των συμβάντων διαμαρτυρίας. Η μελέτη του εξαντλεί την υπάρχουσα θεωρητική βιβλιογραφία σχετικά με τα κοινωνικά κινήματα και εντάσσει τα εμπειρικά δεδομένα που συγκέντρωσε σε ένα συνεκτικό ερμηνευτικό πλαίσιο. Η έρευνα του Κ. Λαμπράκη συνεισφέρει ουσιαστικά στην ιστορική μελέτη των Ιουλιανών, προσθέτοντας νέα στοιχεία, εμπλουτίζ...