Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Απόφαση Αποκεντρωμένης Διοίκησης σχετικά με την κεραία της WIND στις οδούς Θήρας 2 και Ολυμπίας


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                Αθήνα, 23- 11- 2015
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ 
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ              Αρ. Πρωτ.: Φ.7183 / οικ. 6245 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 
Δ/ΝΣΗ ΠΕΡ/ΝΤΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΚΟΥ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ 
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ (Β’)


Ταχ. Δ/νση: Μεσογείων 239
Ταχ. Κώδ. : 15451 Ν. Ψυχικό
Πληροφ.: Μ. Πιτταρά
Τηλέφωνο: 2103725743
fax: 2103725770
email: m.pittara@attica.gr



ΘΕΜΑ : «Εξέταση προσφυγής της εταιρίας “WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.” κατά της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής, για την ακύρωση της υπ' αρiθμ. πρωτ. 6920/2015/30-07-15 απόφασης της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής»


                                                               ΑΠΟΦΑΣΗ
Η ΑΣΚΟΥΣΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜ. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Έχοντας υπ’ όψη:
1. Τις διατάξεις του Ν.2503/1997 (ΦΕΚ 107/Α/30-5-97) για τη «Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, ρύθμιση θεμάτων για την τοπική αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» και ιδιαίτερα το άρθρο 1 παρ. 2 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 56 του Ν.4257/2014 (ΦΕΚ93/Α/14-4-2014) για «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών», σε συνδυασμό με το άρθρο 28 του Ν.4325/15 (ΦΕΚ47Α/11-05-15)
2. Την Πράξη 4 του Υπουργικού Συμβουλίου της 6.2.2015 (ΦΕΚ24/Α/06-02-15), με την οποία έγιναν αποδεκτές οι παραιτήσεις των Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων
3. Τις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ87Α/10) για τη «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
4. Το Π.Δ. 135/2010 (ΦΕΚ228Α/27-12-2010) για τον «Οργανισμό της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής»
5. Τις διατάξεις του άρθρου 24Α του Ν.2075/92 (ΦΕΚ129/Α/31-07-1992) για «Οργάνωση και λειτουργία του τομέα των τηλεπικοινωνιών», που προστέθηκε με το άρθρο 41 του Ν.2145/93 (ΦΕΚ88/Α/28-05-1993) για «Ρύθμιση θεμάτων εκτέλεσης ποινών επιτάχυνσης και εκσυγχρονισμού των διαδικασιών απονομής δικαιοσύνης και άλλων θεμάτων», όπως ισχύει
6. Τις διατάξεις του Ν.2801/2000 (ΦΕΚ46/Α/03-03-2000) για «Ρυθμίσεις Θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει
7. Τις διατάξεις του Ν.4053/2012 (ΦΕΚ44/Α/07-03-2012) για «Ρύθμιση λειτουργίας της Ταχυδρομικής Αγοράς, θεμάτων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και άλλες διατάξεις», άρθρο 31, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 126 του Ν.4249/2014 (ΦΕΚ73/Α/24-3-2014)
8. Τις διατάξεις του Ν.4070/2012 (ΦΕΚ82/Α/10-04-2012) για «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις», άρθρο 30, όπως ισχύει
9. Τις διατάξεις του Ν.4146/2013 (ΦΕΚ90/Α/18-04-2013) για «Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις», Κεφάλαιο ΣΤ', άρθρο 58 για «Ρυθμίσεις τομέα τηλεπικοινωνιών» παρ. γ, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 51 του Ν. 4280/2014 (ΦΕΚ 159/Α/08-08-2014) 10.Τις διατάξεις του Ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261/Α/17-12-2014) για «Ρυθμίσεις Θεμάτων , Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις», Κεφάλαιο Ζ για «Ρυθμίσεις Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων» 11.Τις με αριθμ. 32342/07-07-1993, 33066/34/21-07-1993 και 12690/12/30-03-1994 εγκυκλίους του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 12.Τη με αριθμ. οικ.5528/1/29-01-2013 εγκύκλιο της Διεύθυνσης Ο.Κ.Κ. του Υ.Π.Ε.Κ.Α. 13.Το με αριθμ. 267/98 Π.Δ. (ΦΕΚ 195Α/21-8-98), άρθρο 1 για την «Διαπίστωση και χαρακτηρισμό νέων αυθαιρέτων» 14.Την με αρ. πρωτ. οικ.28200/15374/7-4-15 απόφαση Αποκ. Διοίκ. Αττικής (ΑΔΑ:6ΡΧ1ΟΡ1Κ-4Ω0), με θέμα «Άσκηση αρμοδιότητας εξέτασης προσφυγών σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 60 παρ. 12 του Ν.4313/2014» 15.Το με αριθμ. πρωτ. 64814/35781/08-09-15 έγγραφο της Δ/νσης Διοίκησης της Αποκ. Διοίκησης Αττικής (με αρ. πρωτ. ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ.: Φ7183/4737/16-09-15), με το οποίο διαβιβάστηκε η (16) σχετ. προσφυγή. 16.Την από 01-09-15 προσφυγή (με αρ. πρωτ. Απ.Δ.Α. 64814/35781/01-09-15) της εταιρείας “WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.”. 17.Το με αριθμ. πρωτ. ΠΕΧΩ/Φ.7183/4737/02-10-2015 έγγραφό μας, προς την Υ.ΔΟΜ. και την εταιρεία, με το οποίο ζητήθηκε η αποστολή στοιχείων και απόψεων, από την Υ.ΔΟΜ. Αγίας Παρασκευής και την εταιρεία. 18.Το με αριθμ. πρωτ. 8792, 9785/23-10-2015 έγγραφο της Δ/νσης Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής, με στοιχεία και απόψεις της επί της προσφυγής (αρ. πρωτ. ΠΕ.ΧΩ.ΣΧ.: Φ7183/5579/23-10-15) 19.Την με αρ. πρωτ. Φ7183/5579/ 23-11-2015 Εισήγηση της Υπηρεσίας μας, προς την Ασκούσα Καθήκοντα Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

                                                                 και ΕΠΕΙΔΗ


Α. Με το υπόψη (15) σχετικό έγγραφο διαβιβάστηκε, στην Υπηρεσία μας, η (16) σχετική προσφυγή της εταιρείας “WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.”, για ακύρωση της υπ' αρiθμ. πρωτ. 6920/2015/30-07-15 απόφασης της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής με θέμα «Ανάκληση της με αρ. 1528/01-04-2015 Έγκρισης Εγκατάστασης Δομικών Κατασκευών Σταθμού Ραδιοεπικοινωνίας», που αφορά σταθμό Κινητής τηλεφωνίας της “WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.”, (με κωδικό 2210), στη θέση Θήρας 2 και Ολυμπίας 26 (Ο.Τ. 220), στο Δήμο Αγίας Παρασκευής. Με το υπόψη (17) σχετικό έγγραφό μας, προς την εταιρεία και την αρμόδια Δ/νση Υ.ΔΟΜ του Δήμου, ζητήθηκαν στοιχεία και απόψεις. Με το (18) σχετικό έγγραφο διαβιβάστηκαν στην Υπηρεσία μας στοιχεία και απόψεις επί της προσφυγής από την Υ.ΔΟΜ.

Β. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 16, του άρθρου 30, του Ν.4070/12 (ΦΕΚ82Α'/10­4-12), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 60 του Ν.4313/2014 (ΦΕΚ261Α'/17-12-14), σε περίπτωση άρνησης χορήγησης πολεοδομικής έγκρισης ή ανάκλησης της έγκρισης ή άρνησης αποδοχής δικαιολογητικών ή άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας για την έκδοση πολεοδομικής έγκρισης, σε όλες τις περιπτώσεις αδειοδότησης που προβλέπονται από την παραπάνω παράγραφο, καθώς και για τις κατασκευές κεραιών που αδειοδοτούνται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, «ο κύριος των εγκαταστάσεων κατασκευών κεραιών δικαιούται εντός τριάντα (30) ημερών αφότου έλαβε γνώση των ως άνω πράξεων να προσφύγει στον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος κρίνει οριστικά επί της ουσιαστικής και τυπικής νομιμότητας των πράξεων της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας και εκδίδει ή απορρίπτει οριστικά την αιτούμενη έγκριση εντός εξήντα (60) ημερών από την κατάθεση πλήρους φακέλου επί της προσφυγής από τις αρμόδιες υπηρεσίες.». Κατά τα αναφερόμενα στην προσφυγή, το προσβαλλόμενο έγγραφο, κοινοποιήθηκε στη εταιρία την 05-08-2015 και συνεπώς η υπόψη προσφυγή, η οποία κατατέθηκε στην Υπηρεσία μας την 01-09-2015, είναι εμπρόθεσμη.

Γ. Η ισχύουσα νομοθεσία, που ρυθμίζει την εγκατάσταση των σταθμών κινητής τηλεφωνίας, είναι οι διατάξεις των Ν.2075/1992 (ΦΕΚ129/Α/31-07-1992), Ν.2801/2000 (ΦΕΚ46/Α/03-03-2000), Ν.4053/2012 (ΦΕΚ44/Α/07-03-2012), Ν.4070/2012 (ΦΕΚ82/Α/10­04-2012), Ν.4146/2013 (ΦΕΚ90/Α/18-04-2013) και Ν.4313/2014 (ΦΕΚ261/Α/17-12-14), σε συνδυασμό και με σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις.

Ειδικότερα, για την αδειοδότηση των εγκαταστάσεων των κεραιών, που πρόκειται να εγκατασταθούν, ακολουθείται η διαδικασία της παρ.17, του άρθρου 30 του Ν.4070/2012, σύμφωνα με την οποία :«...ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει ολοκληρωμένο φάκελο, μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτήσεων (ΣΗΛΥΑ)... ...Ο ολοκληρωμένος φάκελος χαρακτηρίζεται ως πλήρης, εφόσον περιλαμβάνει τις κάτωθι αιτήσεις/μελέτες... ...ε) Μελέτη για την τοποθέτηση των σχετικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με τις κείμενες πολεοδομικές διατάξεις... ... Οι υπογράφοντες τις μελέτες/αιτήσεις ευθύνονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Οι υπογράφοντες τις μελέτες τεχνικοί πρέπει να έχουν τα απαιτούμενα προσόντα και την ευθύνη για το περιεχόμενο των μελετών τους σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.... ...». Σύμφωνα και με τις διατάξεις του άρθρου 60, παρ.13 του Ν.4313/14, η ίδια διαδικασία δύναται, υπό προϋποθέσεις, να ακολουθείται και στις περιπτώσεις κατασκευών κεραιών, για τις οποίες, παρόλο που ανήκουν στις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 31, του Ν.4053/2012, υπάρχει ανάγκη αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς το κοινό με την τροποποίηση των υφιστάμενων κεραιοσυστημάτων, ή των χαρακτηριστικών εκπομπής.

Σύμφωνα με την παρ.13, του άρθρου 30 του Ν.4070/2012 όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 11 του άρθρου 60 του Ν.4313/14 «για την τοποθέτηση εγκαταστάσεων κεραιών και συναφών κατασκευών δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας, αλλά έγκριση, που χορηγείται από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία, ύστερα από έλεγχο των δικαιολογητικών που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής... ... Μέχρι την έκδοση της ανωτέρω απόφασης: α) Για τις κατασκευές κεραιών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν.4053/12, αδειοδοτημένες και αδειοδοτούμενες με βάση το προγενέστερο της έναρξης ισχύος του ν. 4053/2012 νομοθετικό πλαίσιο, η χορήγηση της έγκρισης έπεται της χορήγησης άδειας κατασκευής κεραίας από την Ε.Ε.Τ.Τ .και εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 24Α του ν. 2075/92 (Α΄129)... ...

β) Για τις αδειοδοτούμενες με βάση την παρ.17 κατασκευές κεραιών η χορήγηση της έγκρισης δεν αποτελεί προϋπόθεση χορήγησης πιστοποιητικού πληρότητας από την ΕΕΤΤ ... ... Η χορήγηση της έγκρισης προηγείται της χορήγησης άδειας κατασκευής κεραίας από την Ε.Ε.Τ.Τ. ... ...»

Δ. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.12, του άρθρου 30 του Ν.4070/2012: «Πολεοδομικές παραβάσεις σε ακίνητα, επί των οποίων ήδη υφίσταται κατασκευή κεραίας, δεν θίγουν τη νομιμότητα της άδειας της κατασκευής κεραίας, εφόσον οι παραβάσεις δεν αφορούν την κεραία ή τον οικίσκο αυτής ή την ασφάλεια του κτιρίου, και υπό την προϋπόθεση, ότι το κτίριο ή το δώμα, επί του οποίου τοποθετείται η κεραία, δεν στερείται πολεοδομικής άδειας ή ότι αυτό δεν έχει ενταχθεί στην διαδικασία "Ρύθμισης αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου" με την καταβολή ειδικού προστίμου διατήρησης, εφόσον στην τελευταία αυτή περίπτωση η κατασκευή κεραίας δεν εδράζεται επί του αυθαιρέτου τμήματος του κτιρίου.»

Ε. Σύμφωνα με το άρθρο 24Α παρ. 5.ε.9. του Ν. 2075/1992 (ΦΕΚ129Α/31-7-92) όπως είχε προστεθεί με το άρθρο 41 του Ν.2145/93 (ΦΕΚ88Α/28-5-93) και ίσχυε πριν την δημοσίευση του Ν.4313/14, στα δικαιολογητικά που απαιτούνταν για την έγκριση των εγκαταστάσεων κεραιών -σταθμών ραδιοεπικοινωνίας περιλαμβανόταν «Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/86, ότι το κτίριο πάνω ή εντός του οποίου τοποθετούνται οι εγκαταστάσεις υφίσταται νομίμως».

Με τις διατάξεις του άρθρου 65 του Ν.4313/14 (ΦΕΚ 261Α/17-12-14), Η υποπερίπτωση 9 της περίπτωσης ε΄ της παρ. 5 του άρθρου 24Α του ν. 2075/1992 αντικαταστάθηκε ως εξής: «9. Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 που υπογράφει μηχανικός ότι η κατασκευή κεραίας βρίσκεται ή πρόκειται να εγκατασταθεί σε κτήριο νομίμως υφιστάμενο, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4067/2012, όπως ισχύει, ή σε κτήριο ή τμήμα κτηρίου, το οποίο έχει εξαιρεθεί της κατεδάφισης ή έχει ανασταλεί η κατεδάφισή του ή κατά τις κείμενες διατάξεις (ν. 3775/2009, ν. 3843/2010, ν. 4014/2011, ν. 4178/2013).»

Συνεπώς, απαιτείται Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία να αναφέρονται στοιχεία περί της νομιμότητας ή της υπαγωγής του κτιρίου σε σχετικές διατάξεις. Εάν διαπιστωθεί ότι πολεοδομικές παραβάσεις υφίστανται κατά την χορήγηση της πολεοδομικής έγκρισης και η υπεύθυνη δήλωση, περί της νομιμότητας του κτιρίου ή της υπαγωγής του σε σχετικές διατάξεις (ν. 3775/2009, ν. 3843/2010, ν. 4014/2011, ν. 4178/2013), δεν ήταν αληθής κατά την ημερομηνία υπογραφής της, τότε η έγκριση είχε εκδοθεί με βάση ψευδή στοιχεία.

ΣΤ. Σύμφωνα με την παρ 5 του άρθρου 4 του Ν.4067/12 «Αυθαίρετη και κατεδαφιστέα είναι κάθε κατασκευή που εκτελείται ή έχει εκτελεστεί: α) χωρίς οικοδομική άδεια ή άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας ή έγγραφη ενημέρωση, όπως ορίζονται στο παρόν άρθρο, β) καθ' υπέρβαση της οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, γ) με βάση άδεια που ανακλήθηκε ή ακυρώθηκε και δ) κατά παράβαση γενικών ή ειδικών διατάξεων και των μέγιστων ανοχών όπως αυτές καθορίζονται.» και σύμφωνα με την παρ.6 «Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση της άδειας δόμησης. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω άδειας δόμησης, η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα.»

Ζ. Σύμφωνα με την γνωμοδότηση 227/2008 του Ν.Σ.Κ. «κατά γενική αρχή του διοικητικού δικαίου,... ... οι νόμιμες ατομικές διοικητικές πράξεις από τις οποίες οι διοικούμενοι απέκτησαν δικαιώματα δεν ανακαλούνται. ... ... ... Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα δέχεται η νομική θεωρία και η νομολογία, κατ' εξαίρεση από τον προαναφερθέντα κανόνα επιτρέπεται η ανάκληση νομίμων ατομικών διοικητικών επωφελών πράξεων για λόγους δημοσίου συμφέροντος, το οποίο πρέπει να αιτιολογείται ειδικά ... ... (βλ. ΣΤΕ 1974/1974, 1317/1976, 3818/1987, 3402/1989, 3905/2003, ΔΕΑ 186/1991, Διοικ. Δίκη 1992 σελ. 565). Επίσης επιτρέπεται η ανάκληση νόμιμης επωφελούς πράξεως αν ο διοικούμενος συμφωνεί ... ... Πέραν των ανωτέρω έχει κριθεί νομολογιακώς και γίνεται δεκτό και από την νομική θεωρία ότι είναι επιτρεπτή η ανάκληση νομίμων επωφελών ατομικών διοικητικών πράξεων αν ο διοικούμενος δεν συμμορφώνεται προς τους όρους από τους οποίους εξαρτάται η ισχύς της πράξης, ή αν δεν συντρέχουν πλέον οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων αυτή εκδόθηκε (βλ. ΣτΕ 5140/1983, 1592/87, 4992/1996, 1572/1983), αν πέρασε άπρακτη η προθεσμία που έθετε η πράξη στο διοικούμενο για ορισμένη ενέργεια (ΣΤΕ 1123/1989) ή αν δεν τηρηθούν οι προϋποθέσεις που θεσπίζουν οι σχετικές διατάξεις που αποβλέπουν στην εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος (ΣτΕ 3932/1988). ... .... η ανάκληση των νομίμων πράξεων ενεργεί κατά κανόνα ex nunc, δηλαδή από της εκδόσεώς τους και δεν επιτρέπεται αναδρομική ανάκληση (βλ. ΣτΕ 3667/1992...)».
Ακόμα, όπως αναφέρεται στον Οδηγό Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς (Έκδοση: 2012 -Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης) «οι παράνομες ατομικές επωφελείς (για τους πολίτες) διοικητικές πράξεις ανακαλούνται εντός ευλόγου χρόνου (ΑΝ 261/1968). Ωστόσο, η διοίκηση μπορεί να ανακαλέσει διοικητική πράξη επωφελή για τον πολίτη και πέραν του ευλόγου χρόνου όταν: α) η έκδοσή της οφείλεται σε απατηλή ενέργεια του διοικούμενου, ο οποίος ενήργησε δολίως παρουσιάζοντας ψευδή ή πλαστά στοιχεία, β) οφείλει να συμμορφωθεί σε ακυρωτική απόφαση δικαστηρίου και γ) υφίσταται επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος.»
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Α.Ν. 261/1968, ατομικές διοικητικές πράξεις που εκδόθηκαν κατά παράβαση Νόμου, ανακαλούνται ελεύθερα από τη Διοίκηση και χωρίς καμία συνέπεια για το Δημόσιο, εντός ευλόγου χρόνου από την έκδοσή τους και χρόνος μικρότερος της πενταετίας, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν είναι εύλογος για την ανάκληση ανεξάρτητα αν με βάση αυτές αποκτήθηκαν δικαιώματα από τρίτους.
Η. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.11, του άρθρου 30 του Ν.4070/2012 «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εθνικής Άμυνας καθορίζονται οι παραμεθόριες ζώνες της χώρας, των οποίων η πλήρης κάλυψη από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας κρίνεται ως εθνικά αναγκαία.». Από τα στοιχεία που κατατέθηκαν με την προσφυγή, δεν προκύπτει η συγκεκριμένη εγκατάσταση να ανήκει στην παραπάνω κατηγορία.

Θ. Το ιστορικό της υπόθεσης, σύμφωνα με το (19) σχετικό έγγραφο και τα στοιχεία που κατατέθηκαν στην Υπηρεσία μας, έχει ως εξής:
1. Την 01-04-15 εκδόθηκε από την ΥΔΟΜ Αγίας Παρασκευής η με αρ. πρωτ. 1528/1-4­15 Έγκριση Εγκατάστασης Δομικών Κατασκευών Σταθμού Κινητής Τηλεφωνίας στη θέση “AG PARASKEVI 3 (2210)” της εταιρείας “WIND HELLAS ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.”, στη θέση Θήρας 2 και Ολυμπίας, στο Δ. Αγίας Παρασκευής. Για την έκδοση της παραπάνω εγκρίσεως υποβλήθηκε μεταξύ των άλλων απαιτούμενων δικαιολογητικών, υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, που υπογράφει ο μηχανικός, ότι: «Το κτίριο στο οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί ο Σ/Β κινητής τηλεφωνίας με κωδικό θέσης «AG PARASKEVI 3 – 2210» της WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε. βρίσκεται επί της οδού Θήρας 2 και Ολυμπίας στο Δήμο Αγίας Παρασκευής και το τμήμα του κτιρίου στο οποίο θα τοποθετηθούν οι εγκαταστάσεις υφίσταται νομίμως βάσει της υπ' αρ. 21/14 οικοδ. Άδειας της ΥΔΟΜ Αγίας Παρασκευής. Η παρούσα συντάσεται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Ν.4313/14»
2. Σύμφωνα με το υπ' αρ. οικ.6015/29-06-15 έγγραφο του Τμήματος Ελέγχου Κατασκευών της ΥΔΟΜ, με θέμα «Διακοπή οικοδομικών εργασιών και προθεσμία», κατόπιν σχετικής αυτοψίας, που διενεργήθηκε στις 4-6-15, διαπιστώθηκε ότι «υπάρχει διαφοροποίηση των υλοποιημένων υψομέτρων όλων των ορόφων σε σχέση με αυτά που αναγράφονται στα εγκεκριμένα σχέδια της με αρ. 21/2014 αναθεώρησης της υπ' αρ. 1001/86 οικοδομικής αδείας, ... ... με τελική υπέρβαση του συνολικού ύψους του κτιρίου κατά 0,50m».
3. Με το υπ' αρ. πρωτ. 6036/06-07-15 έγγραφο του Τμήματος Έκδοσης Εγκρίσεων Αδειών Δόμησης της Υ.ΔΟΜ. με θέμα «Κοινοποίηση εγγράφου «διακοπής οικοδομικών εργασιών και προθεσμία» για το ακίνητο επί των οδών ΟΛΥΜΠΙΑΣ αρ. 26 & ΘΗΡΑΣ αρ. 2 (Ο.Τ. 220) στο Δήμο Αγίας Παρασκευής», ενημερώθηκαν οι εταιρείες Cosmote και Wind, τα γραφεία Δημάρχου και Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δ. Αγίας Παρασκευής και η Ε.Ε.Τ.Τ.
4. Με το υπ' αρ. 25895/29-7-15 έγγραφο του Γραφείου Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, με θέμα «Ανάκληση των Εγκρίσεων Εγκατάστασης Δομικών Κατασκευών Κινητής Τηλεφωνίας με αρ. πρωτ. 1258/1-4-2015 και 13984/2012/28-4-2014», διαβιβάστηκε στην ΥΔΟΜ γνωμοδότηση της Δικηγόρου του Δήμου (δηλαδή, το από 28-7­15 εσωτερικό έγγραφο της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου), προκειμένου να ανακληθούν άμεσα οι σχετικές εγκρίσεις Εγκατάστασης Δομικών Κατασκευών Κινητής Τηλεφωνίας.
5. Σύμφωνα με το από 28-07-15 (αρ. πρωτ. Δ.Υ) έγγραφο της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου, με θέμα «Απάντηση στο με αριθ. 25757/28-7-15 έγγραφο σας για ανάκληση ή μη των εκεί αναφερομένων εγκρίσεων» διευκρινίζεται ότι «εφόσον δεν πληρούται η προϋπόθεση με στοιχεία 9 του ανωτέρω Νόμου και το κτήριο αυτό δεν είναι νόμιμο, στοιχεία τα οποία αν είχαν τεθεί στη Υπηρεσία εξ αρχής δεν θα είχε χορηγήσει τις εν λόγω εγκρίσεις, θα πρέπει να ανακληθούν» οι εν λόγω εγκρίσεις.
6. Με την υπ' αρ. πρωτ. οικ. 6920/2015/30-7-2015 προσβαλλόμενη Απόφαση (ΑΔΑ: 743ΣΩ6Υ-ΠΓΤ), με θέμα «Ανάκληση της με αριθ. 1528/01-04-2015 Έγκρισης Εγκατάστασης Δομικών Κατασκευών Σταθμού Ραδιοεπικοινωνίας» ανακλήθηκε η παραπάνω έγκριση, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτής, μετά το με αρ. πρωτ. οικ. 6015/29-6­2015 έγγραφο του Τ.Ε.Κ. της ΥΔΟΜ περί «Διακοπής οικοδομικών εργασιών και προθεσμία» και το ότι η προσκομισθείσα υπεύθυνη δήλωση, όπως αναφέρεται στο σκεπτικό του από 28-07-15 σχετικού εγγράφου της Νομικής Υπηρεσίας, «δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και το κτίριο επί του οποίου δόθηκαν οι εγκρίσεις δεν είναι νόμιμο, κατά συνέπεια δεν πληρούται η προϋπόθεση με στοιχεία 9 του άρθρου 24Α παρ. 5 ε' 9 του Ν.2075/1992 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 65 του Ν.4313/2014».
7. Στις 31-07-15 εκδόθηκε η με αρ. 140/2015 Αναθεώρηση Άδειας Δόμησης για το εν λόγω ακίνητο, η οποία σύμφωνα με το υπ' αρ. 8792, 9785/23-10-2015 έγγραφο ΥΔΟΜ αφορά σε «Αναθεώρηση της 1001/86 οικοδομικής αδείας για τροποποίηση υψομέτρων, διαγράμματος δόμησης και ένδειξη ρυθμισμένων χώρων».

Από τα ανωτέρω και τα στοιχεία που προσκομίστηκαν, προκύπτει ότι: α) τα υψόμετρα δώματος και πλακών επί των οποίων είχε μελετηθεί να εδράζονται οι εγκαταστάσεις του σταθμού ραδιοεπικοινωνίας και αναγράφονταν στα δικαιολογητικά του φακέλου, που είχε υποβληθεί για την έκδοση της με αρ. 1528/01-04-2015 ανακληθείσας έγκρισης, δεν ήταν τα υλοποιημένα και οι πραγματοποιημένες στάθμες δεν είχαν ακόμα νομιμοποιηθεί, κατά τον χρόνο έκδοσης της έγκρισης εγκατάστασης του σταθμού, β) η από 27-02-2015 Υπεύθυνη Δήλωση του μηχανικού, περί της νομιμότητας του κτιρίου, η οποία είχε υποβληθεί, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία κατά την έκδοση της ανακληθείσας έγκρισης και η οποία αποτελούσε απαραίτητο δικαιολογητικό για την εκδοσή της, δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα και γ) η μεταγενέστερη νομιμοποίηση της υφιστάμενης κατάστασης, με την έκδοση αναθεώρησης, δεν δύναται να άρει το γεγονός ότι τα δικαιολογητικά που προσκομίστηκαν για την αρ. 1528/01-04-2015 ανακληθείσα έγκριση δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα και ειδικότερα όσον αφορά στην ορθότητα και ακρίβεια των αναγραφόμενων στην υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού, κατά την ημερομηνία υποβολής της. Ως εκ τούτου, ήταν δυνατή η ανάκληση της με αρ. 1528/01-04-2015 έγκρισης με απόφαση της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ.

Η προσβαλλόμενη απόφαση έχει ειδική και επαρκή αιτιολογία, η οποία προκύπτει τόσο από το κείμενο της, όσο και από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης.


                                                         ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

1. Την απόρριψη της από 01-09-15 προσφυγής της εταιρείας “WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.”, για ακύρωση της υπ' αρiθμ. πρωτ. 6920/2015/30-07-15 Απόφασης της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αγίας Παρασκευής, για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσας.
2. Επιτρέπεται η υποβολή αίτησης ακύρωσης, ενώπιον του αρμόδιου Τριμελούς Διοικητικού Εφετείου, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 16 του άρθρου 30 του Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α/10-04-2012), όπως ισχύει, η οποία εκδικάζεται εντός μηνός από την ημέρα κατάθεσής της και εκδίδεται απόφαση εντός προθεσμίας δύο μηνών από την εκδίκασή της.
3. Η Απόφαση αυτή, θα αναρτηθεί και στο "Πρόγραμμα Διαύγεια", σύμφωνα με το Ν.3861/2010.




Η Ασκούσα καθήκοντα
Γενικού Γραμματέα
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής

Καλλιόπη Καρδαμίτση
Πολιτικός Μηχανικός



Ανακοίνωση:
1) Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων Λ. Κηφισίας 60, Τ.Κ. 15125, Μαρούσι
2) Δήμο Αγίας Παρασκευής Δ/νση Υπηρεσίας Δόμησης Μεσογείων 372, τ.κ. 15341, Αγία Παρασκευή
3) WIND ΕΛΛΑΣ. ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε Λ. Κηφισίας 66, Τ.Κ.15125, Μαρούσι
4) κ. Κωνσταντίνο Σαμψών (πληρεξούσιο δικηγόρο της «WIND ΕΛΛΑΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ Α.Ε.Β.Ε.» Φιλελλήνων 11-15, τ.κ. 18536, Πειραιάς

Κοινοποίηση:

Την Ασκούσα Καθήκοντα Γενικού Γραμματέα
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής
Κατεχάκη 56, Τ.Κ. 11525, Αθήνα








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σε άδειο θέατρο- Μάνος Ελευθερίου

  Σε άδειο θέατρο χωρίς τους θεατές μέσα στη νύχτα σαν καράβι ταξιδεύεις βρίσκεις λιμάνια που βουλιάξανε στο χθες και να βρεθείς ξανά στο χά...

ευανάγνωστα