Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Για την αποκατάσταση της αλήθειας για την Αγία Παρασκευή (από thepressproject.gr)

Το βράδυ της 5ης Μαΐου, ημέρα Τετάρτη, στην πλατεία Αγίου Ιωάννου, στην Αγία Παρασκευή, αστυνομικές δυνάμεις εμφανίστηκαν οργανωμένα και προέβησαν σε χρήση δακρυγόνων, με σαφή πρόθεση να αδειάσουν βίαια την πλατεία από τους θαμώνες της, όπως και πράγματι έκαναν.

 Για την αποκατάσταση της αλήθειας  για την Αγία Παρασκευή

Τα μέσα ενημέρωσης που δημοσιοποίησαν το συμβάν, υιοθέτησαν μέσα σε ελάχιστες ώρες την εκδοχή του Δημάρχου κου Ζορμπά, περί γενόμενου «πάρτι» την οποία ανήρτησε ο ίδιος στην προσωπική του σελίδα.
Προφανώς, δε ζητήθηκε η γνώμη των 800 κατά τα λεγόμενα συμμετεχόντων, αφού, όπως σαφώς υπονοείται, είναι ένα συνονθύλευμα εμπόρων, διακινητών και χρηστών ναρκωτικών, οι οποίοι μάλιστα βρήκαν ένα κεντρικό, φωτισμένο και πολυσύχναστο σημείο για να προωθήσουν τις δραστηριότητές τους.
Καθότι, η λογική έχει χαθεί προ πολλού, αξίζει να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, για όσους δε γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει και όσους κάνουν ότι δε γνωρίζουν.
Α. Η πλατεία του Αη-Γιάννη (η πλατεία Αγίου Ιωάννου), είναι μια ελεύθερα προσβάσιμη πλατεία, η οποία κάθε μέρα φιλοξενεί από βρέφη με τους γονείς τους, μέχρι ηλικιωμένους και κάθε ενδιάμεση ηλικιακή ομάδα, ανάλογα με την ώρα. Είναι κυριολεκτικά μια πλατεία για όλους. Και αυτό είναι υπέροχο. Χωράνε τα πιτσιρίκια που παίζουν μπάλα, οι έφηβοι που θέλουν να συναναστραφούν με άλλους εφήβους, οι παππούδες και γιαγιάδες που θέλουν να περπατήσουν και να δουν τα εγγόνια, τα μωρά με τους γονείς, οι εργαζόμενοι που κάνουν ένα διάλειμμα ή ξεκουράζονται μετά τη δουλειά, οι ερωτευμένοι, οι μοναχικοί, οι σκεϊτερς κλπ. Όλοι αυτοί συνυπάρχουν. Δεν είναι όμορφο; Μάλλον όχι για μια μειοψηφία.
Β. Η διακίνηση ναρκωτικών έχει εμπόρους και διακινητές. Αν κάποιος ξέρει κάτι και δεν το αναφέρει, πόσο μάλλον αν είναι όργανο της δημόσιας διοίκησης, πιθανότατα φέρει ευθύνη. Υπάρχουν και μαγαζιά που διακινούν ναρκωτικά στην Αγία Παρασκευή ή όχι; Ή μήπως αυτό είναι διασπορά ψευδών ειδήσεων, ενώ η δήλωση του δημάρχου δεν είναι;
Γ. Το άρθρο 29 του Ν. 4129/2013 ορίζει τα εξής όμορφα:
  1. Όποιος, για δική του αποκλειστικά χρήση, με οποιονδήποτε τρόπο προμηθεύεται ή κατέχει ναρκωτικά, σε ποσότητες που δικαιολογούνται μόνο για την ατομική του χρήση ή κάνει χρήση αυτών ή καλλιεργεί φυτά κάνναβης σε αριθμό ή έκταση που δικαιολογούνται μόνο για την ατομική του χρήση, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι πέντε (5) μηνών.
  2. Ο δράστης της πράξης της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να κριθεί ατιμώρητος, εάν το δικαστήριο, εκτιμώντας τις περιστάσεις τέλεσης της πράξης και την προσωπικότητα του δράστη, κρίνει ότι η αξιόποινη πράξη ήταν εντελώς περιστασιακή και δεν είναι πιθανόν να επαναληφθεί.
Δ. Δηλαδή, ο δήμαρχος ταυτίζει εμπόρους, διακινητές και πιθανούς χρήστες ναρκωτικών και τους βάζει στο ίδιο τσουβάλι. Μάλλον πρέπει κάποιος να του θυμίσει το πλαίσιο ποινής της ατομικής χρήσης και την πιθανότητα να μείνει κάποιος ατιμώρητος λόγω του περιστασιακού αυτής. Να του θυμίσει ότι οι παραπάνω ποινές, είναι στα επίπεδα ποινών του ΚΟΚ. Επίσης, να του θυμίσει κάποιος ότι το να ποινικοποιείς λεκτικά συμπεριφορές εφήβων (που ποινικά ενδέχεται να είναι ατιμώρητες), να τους θεωρείς όλους μαζί και ταυτόχρονα ως εμπόρους και χρήστες, να τους στοχοποιείς και να τους στιγματίζεις ως επικίνδυνους ή ως εγκληματίες, συνιστά δυσφήμηση και συνειδητή προσπάθεια περιθωριοποίησης και απαξιωτικού ελέγχου.
Ε. Η μετάδοση κορονοϊού κατά το δήμαρχο, είναι πιο εύκολη σε μια πλατεία απ’ ό,τι σε έναν κλειστό χώρο. Ειδικές γνώσεις δεν έχουμε, αλλά η κοινή λογική λέει ότι αυτό δεν ευσταθεί.
Στ. Ο δήμαρχος, θα έπρεπε να λέει την αλήθεια ότι δεν υπήρχε πάρτι, αλλά η συνήθης χρήση της πλατείας. Θα έπρεπε επίσης να λέει ότι δε χωράει 800 άτομα η πλατεία (δυστυχώς), παρά μόνο αν είναι όλοι αγκαλιασμένοι. Επίσης, όσα λιγότερα άτομα και να είχε, το πρόβλημά του δεν είναι η δημόσια υγεία, αλλά μάλλον κάτι άλλο. Όταν φοβάσαι για τη δημόσια υγεία, δε στέλνεις δυνάμεις καταστολής, βράδυ να πετάξουν δακρυγόνα σε μια πλατεία (!!!), αλλά κάνεις κινήσεις που συμβάλλουν στη βελτίωση και επέκταση των υποδομών υγείας, στην πρόληψη και αντιμετωπίζεις τους δημότες σου ως ελεύθερους ανθρώπους και όχι ως εγκληματίες. Αυτά κάνεις κανονικά. Εκτός αν έχεις άλλο σκοπό.
Ζ. Η ελεύθερη κυκλοφορία στην Ελληνική επικράτεια, ευτυχώς έχει αποκατασταθεί, μετά τους (μη αναλογικούς και μη δικαιολογημένους) περιορισμούς 45 ημερών. Θα πρέπει ο δήμαρχος να πληροφορηθεί ότι η μετακίνηση νέων από περιοχή σε περιοχή, ιδίως τις απογευματινές-βραδινές ώρες, εκτός από το ότι δε συνιστά κάποιο αδίκημα, εκτός από το ότι είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη της προσωπικότητας των εφήβων, είναι μάλλον κίνηση με εμπορικό ενδιαφέρον. Και εδώ ο δήμαρχος επίσης δεν τα λέει όλα.
Η. Η εφημερίδα Καθημερινή σε πρόσφατο άρθρο της ενημερώνει για τις επερχόμενες εξελίξεις ότι «(η) αξιοποίηση περισσότερων εξωτερικών δημόσιων χώρων καθώς και η χρήση εσωτερικών χώρων που περικλείονται από τζάμια και είναι επί της ουσίας ημιυπαίθριοι αποτελούν τις δύο λύσεις που φαίνεται να προκρίνει η κυβέρνηση για να αυξήσει τη δυναμικότητα των καταστημάτων εστίασης».
Ερωτάται λοιπόν ο δήμαρχος:
Έχει σχέση η χθεσινή επέμβαση των ΜΑΤ με την σχεδιαζόμενη αξιοποίηση περισσότερων εξωτερικών δημόσιων χώρων στην πλατεία Αγίου Ιωάννη, ή όχι;
Μήπως σε κάποιες μειοψηφίες δεν αρέσει που οι δημότες και μη της Αγίας Παρασκευής χρησιμοποιούν την πλατεία κατά προορισμό, ως δηλαδή δημόσιο ελεύθερο χώρο, χωρίς αποκλεισμούς και επιδιώκουν να την περιορίσουν, ιδιωτικοποιώντας το χώρο της με τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων;
Μήπως σε κάποιες μειοψηφίες δεν αρέσει που οι θαμώνες της πλατείας τη βγάζουν «φτηνά» ;
Μήπως κάποιες μειοψηφίες θέλουν να βγάλουν λεφτά, περιορίζοντας τον ήδη περιορισμένο δημόσιο χώρο;
Μήπως κάποιες μειοψηφίες έχουν ήδη κάνει συμφωνίες;
Μήπως τέλος σε κάποιες μειοψηφίες δεν αρέσει η παραπάνω χαλαρή και ανοιχτή ατμόσφαιρα της πλατείας και τους αρέσει αντιθέτως η εικόνα της αποστείρωσης και του νοσοκομείου;
Για να πούμε και δύο αλήθειες και να μη μιλάνε μόνο τα εξαρτημένα μέσα ενημέρωσης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μενέλαος Χαραλαμπίδης: «Οι δωσίλογοι δεν τιμωρήθηκαν, στελέχωσαν τον κρα...

«Το περιγιάλι το κρυφό»: Ένα παρεξηγημένο ποίημα (από το ideostrovilos.gr)

  Το σύντομο αυτό ποίημα του Σεφέρη, θεωρήθηκε (και θεωρείται) από πολλούς ότι έχει πηγή έμπνευσης ένα πολύ όμορφο ακρογιάλι της Κύπρου. Άρνηση Στο περιγιάλι το κρυφό κι άσπρο σαν περιστέρι διψάσαμε το μεσημέρι. μα το νερό γλυφό. Πάνω στην άμμο την ξανθή Μγράψαμε τ’ όνομά της.. ωραία που φύσηξε ο μπάτης και σβήστηκε η γραφή. Με τι καρδιά, με τι πνοή, τι πόθους και τι πάθος πήραμε την ζωή μας.• λάθος! κι αλλάξαμε ζωή Το σύντομο αυτό ποίημα του Σεφέρη, πολύ δημοφιλές στην Κύπρο, θεωρήθηκε (και θεωρείται) από πολλούς ότι έχει πηγή έμπνευσης ένα πολύ όμορφο ακρογιάλι της Κύπρου, την παραλία του Κόννου στον Πρωταρά, στις ανατολικές ακτές του νησιού μας. Σαν τέτοιο το συστήνουν οι ξεναγοί, έτσι το χρησιμοποιούν σε κείμενά τους δημοσιογράφοι και άλλοι. Δυστυχώς, παρ’ όλη την αγάπη και τους δεσμούς του ποιητή με την Κύπρο, παρ’ όλο ότι μια ολόκληρη ποιητική του συλλογή είναι εμπνευσμένη από την Κύπρο, αυτό δεν ευσταθεί. Ο  Γιώργος Σεφέρης  ήρθε για πρώτη φορά ...

Γιάννη Μαυρή: Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική Διαμαρτυρία και Αριστερά Πρόλογος στο βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη

   Το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη αποτελεί την πλέον συστηματική, αναλυτική και πρωτότυπη χαρτογράφηση της εκτεταμένης κοινωνικής διαμαρτυρίας, που συντάραξε την Ελλάδα τον Ιούλιο του 1965. Είναι προϊόν μακροχρόνιας και επίπονης έρευνας σε πολυάριθμες, πρωτογενείς ή αρχειακές πηγές, ανεκμετάλλευτες μέχρι σήμερα, όπως είναι -μεταξύ πολλών άλλων- η εξαντλητική αποδελτίωση και διασταύρωση του ημερήσιου πολιτικού τύπου της εποχής, τόσο  εθνικής  όσο και  τοπικής εμβέλειας . Ως αποτέλεσμα και καλύπτοντας το υφιστάμενο ερευνητικό κενό, συγκρότησε μια μοναδική, αξιόπιστη και ολοκληρωμένη βάση εμπειρικών ποσοτικών δεδομένων για την καταγραφή των συμβάντων διαμαρτυρίας. Η μελέτη του εξαντλεί την υπάρχουσα θεωρητική βιβλιογραφία σχετικά με τα κοινωνικά κινήματα και εντάσσει τα εμπειρικά δεδομένα που συγκέντρωσε σε ένα συνεκτικό ερμηνευτικό πλαίσιο. Η έρευνα του Κ. Λαμπράκη συνεισφέρει ουσιαστικά στην ιστορική μελέτη των Ιουλιανών, προσθέτοντας νέα στοιχεία, εμπλουτίζ...