Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η πιο ευλογημένη κεραία κινητής τηλεφωνίας (από ΕΦΣΥΝ)


Οταν ο σταυρός γίνεται κεραία
 
Συντάκτης: Δημήτρης Ψαρράς


Και να θέλαμε δεν μας αφήνει ν’ «αγιάσουμε» η γνωστή εκκλησιαστική ομάδα «Χρυσοπηγή». Εδώ και λίγες μέρες το ιδιόκτητο οίκημα στο Παγκράτι (οδός Στέντορος 4), όπου στεγάζεται ο «Ιερός Ναός Γεννεσίου και Εισοδίων της Θεοτόκου Ιεράς Συνοδικής Σταυροπηγιακής Μονής Παναγία Χρυσοπηγή», φέρει στον «τρούλο» του (στην ταράτσα του δηλαδή) όχι σταυρό, αλλά κεραία κινητής τηλεφωνίας!


Θορυβημένοι οι κάτοικοι επιχείρησαν να επικοινωνήσουν με τον επικεφαλής της «Χρυσοπηγής», τον μητροπολίτη πρώην Πειραιά Καλλίνικο, αλλά εκείνος απέκλεισε κάθε συζήτηση: «Η κεραία είναι νόμιμη και δεν κατεβαίνει. Ο ιερός ναός πρέπει να έχει ένα εισόδημα».

Η ωμή αυτή τοποθέτηση δεν έπεισε τους κατοίκους, οι οποίοι συγκεντρώνουν υπογραφές κάτω από μια επιστολή διαμαρτυρίας στην οποία τονίζεται ότι «πρόκειται για μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, πλησίον παιδικού σταθμού και φροντιστηρίου ξένων γλωσσών, όπου προσέρχονται παιδιά καθημερινά» και ότι «η κατασκευή 5,5 μέτρων ξεπερνά το ιδεατό στερεό του οικήματος». Οι κάτοικοι απαιτούν την ταχεία απεγκατάσταση της κεραίας από το οίκημα-εκκλησάκι.



Η υπόθεση ξεκίνησε στις 8/6/2016 με τη χορήγηση από την ΕΕΤΤ στην εταιρεία Cosmote άδειας «κατασκευής κεραίας σταθμού ξηράς». Η εγκατάσταση πραγματοποιήθηκε με συγκαλυμμένο τρόπο από συνεργείο στις 28/7/2016. Οι τεχνικοί που ρωτήθηκαν από περιοίκους για τον σκοπό των εργασιών τους στην ταράτσα του «ναού» ισχυρίστηκαν ότι έχουν έρθει να βάλουν κλιματιστικά! Όσο για την εταιρεία, η οποία ρωτήθηκε για ποιο λόγο καλύφθηκε η κεραία και δεν φαίνεται, δεν δίστασε να απαντήσει ότι αυτό επέβαλαν λόγοι «αισθητικοί» και «ψυχολογικοί»!



Παράβαση
Μπορεί η σχετική υπουργική απόφαση (των Παπακωνσταντίνου και Βορίδη, 4/12/2012) να ορίζει ότι «για σταθμούς βάσης κινητής τηλεφωνίας σε περιοχές εντός σχεδίων πόλεων και εντός ορίων οικισμών ο φορέας λειτουργίας τους θα πρέπει να εξετάζει και τη δυνατότητα προσαρμογής τους στο περιβάλλον μέσω κατάλληλων αισθητικών και αρχιτεκτονικών παρεμβάσεων», αλλά, όπως παραδέχεται η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, «η πρακτική της κάλυψης των κεραιών των σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας δημιουργεί την εντύπωση ότι γίνεται προσπάθεια απόκρυψης της όλης εγκατάστασης, οξύνοντας τελικά τις ανησυχίες που προκύπτουν από την τοποθέτηση σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας εντός κατοικημένων περιοχών. Η πρακτική της κάλυψης δεν απαιτείται ούτε δικαιολογείται από τεχνικής πλευράς και δεν επηρεάζει κατά βάση τα επίπεδα της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας».

Την εποχή των λαοσυνάξεων του 2000, οι οργανωμένοι οπαδοί (πιστοί) της «Χρυσοπηγής» φώναζαν το σύνθημα «Οταν το ράσο γίνεται σημαία, τότε η νίκη είναι βεβαία».

Μπορούν πλέον να το εκσυγχρονίσουν: «Οταν ο σταυρός γίνεται κεραία, τότε τα κέρδη είναι ωραία». Από τη στιγμή που ο Καλλίνικος παρουσιάζεται ανένδοτος, ο λόγος τώρα ανήκει στον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, διότι η «Χρυσοπηγή» είναι σταυροπηγιακή μονή, υπάγεται δηλαδή απευθείας στη δικαιοδοσία της Αρχιεπισκοπής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Παναγιώτης Κονδύλης για την Αριστερά και τη Δεξιά

  « Όταν ανατέμνω τις ιδεολογικές ψευδαισθήσεις των δεξιών, πλείστοι όσοι με θεωρούν αριστερό· όταν υποβάλλω σε βάσανο τις αντίστοιχες αυταπάτες των αριστερών, πλείστοι όσοι με χαρακτηρίζουν δεξιό . Η δική μου τοποθέτηση παραμένει, βέβαια, αμετάβλητη και στις δύο περιπτώσεις. Γιατί και στις δύο χρησιμοποιώ τα ίδια αναλυτικά εργαλεία και στις δύο, πρόθεσή μου δεν είναι να προσφέρω πολεμικά επιχειρήματα στη μια πλευρά εναντίον της άλλης, αλλά να δω τα πράγματα σε μιαν ευρύτερη κι υπέρτερη προοπτική ­και μια τέτοια προοπτική είναι, ως γνωστόν, άχρηστη σε όσους μάχονται για τη παράταξή τους, μαχόμενοι ταυτόχρονα (ιδιοτελώς ή ανιδιοτελώς, αυτό δεν ενδιαφέρει εδώ) για τον εαυτό τους, ήτοι για τη ταυτότητα που τους επιτρέπει να προσανατολίζονται και να επιβιώνουν κοινωνικά. Ακριβώς η συνύφανση της πολιτικής ιδεολογίας με τις εκάστοτε ανάγκες της προσωπικής ταυτότητας προσδίδει στις διαμάχες μεταξύ φορέων των διαφόρων ιδεολογιών οξύτητα ασυμβίβαστη με μιαν διαφορισμένη θεώρηση του άλλου· γ...

Μενέλαος Χαραλαμπίδης: «Οι δωσίλογοι δεν τιμωρήθηκαν, στελέχωσαν τον κρα...

Γιάννη Μαυρή: Παρεμποδίζοντας την Αποστασία. Ιουλιανά 1965: Κοινωνική Διαμαρτυρία και Αριστερά Πρόλογος στο βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη

   Το βιβλίο του Κωνσταντίνου Λαμπράκη αποτελεί την πλέον συστηματική, αναλυτική και πρωτότυπη χαρτογράφηση της εκτεταμένης κοινωνικής διαμαρτυρίας, που συντάραξε την Ελλάδα τον Ιούλιο του 1965. Είναι προϊόν μακροχρόνιας και επίπονης έρευνας σε πολυάριθμες, πρωτογενείς ή αρχειακές πηγές, ανεκμετάλλευτες μέχρι σήμερα, όπως είναι -μεταξύ πολλών άλλων- η εξαντλητική αποδελτίωση και διασταύρωση του ημερήσιου πολιτικού τύπου της εποχής, τόσο  εθνικής  όσο και  τοπικής εμβέλειας . Ως αποτέλεσμα και καλύπτοντας το υφιστάμενο ερευνητικό κενό, συγκρότησε μια μοναδική, αξιόπιστη και ολοκληρωμένη βάση εμπειρικών ποσοτικών δεδομένων για την καταγραφή των συμβάντων διαμαρτυρίας. Η μελέτη του εξαντλεί την υπάρχουσα θεωρητική βιβλιογραφία σχετικά με τα κοινωνικά κινήματα και εντάσσει τα εμπειρικά δεδομένα που συγκέντρωσε σε ένα συνεκτικό ερμηνευτικό πλαίσιο. Η έρευνα του Κ. Λαμπράκη συνεισφέρει ουσιαστικά στην ιστορική μελέτη των Ιουλιανών, προσθέτοντας νέα στοιχεία, εμπλουτίζ...