Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

να μη συνηθίσουμε στα πνιγμένα προσφυγόπουλα


Εκπαιδευτικό υλικό για να μιλήσεις στους μαθητές 

ή στα παιδιά σου για τους πρόσφυγες





Όπως είχαμε αναφέρει στη πρώτη συνάντηση του Δικτύου Τέχνης και Δράσης, η φετινή χρονιά των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών μας δράσεων είναι αφιερωμένη στο προσφυγικό θέμα.
 

Για όσους θέλετε να δουλέψετε στις τάξεις αυτο το θέμα, σας προτείνουμε κάποια εκπαιδευτικά εργαλεία, αλλά και την ίδια την σελίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, όπου εκεί θα βρείτε έγκυρες πληροφορίες για το προσφυγικό, τους θεσμούς και τις πολιτικές γύρω από τα δικαιώματα των προσφύγων.

Για να μεταβείτε στην επίσημη σελίδα της Ύπατης Αρμοστείας πατήστε: ΕΔΩ

Στα πεδία εκπαίδευση και εκπαιδευτικά εργαλεία θα βρείτε πολλά χρήσιμα.

Ξεχώρισα μερικά:




1."Ειρήνη. Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα". Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές. Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά και συνοδεύεται από εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς.

-Για να δείτε το βίντεο στο youtube πατήστε: ΕΔΩ

-Για περισσότερες πληροφορίες και το εγχειρίδιο του εκπαιδευτικού πατήστε: ΕΔΩ




2.«Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των προσφύγων». Το εγχειρίδιο περιλαμβάνει 39 βιωματικές δραστηριότητες για μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ομάδες νέων. Για να κατεβάσετε το βιβλίο, πατήστε: ΕΔΩ





3. ΤΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Τα «Περάσματα» είναι ένα βιωματικό παιχνίδι της Ύπατης Αρμοστείας, το οποίο βασίζεται στη μέθοδο της προσομοίωσης, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να βιώσουν πιο αποτελεσματικά μια μακρινή κατάσταση μέσα από τη διαδικασία της δραματοποίησης και αναπαράστασης της πραγματικότητας όπως τη ζουν οι πρόσφυγες. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κατεβάσετε το υλικό, πατήστε: ΕΔΩ



ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ: Άσυλο και Διεθνής Προστασία- ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ και ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ του σύγχρονου φαινομένου των προσφύγων στην Ευρώπη και την Κύπρο
(Αντιπροσωπεία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Κύπρο) Περισσότερα:
ΕΔΩ

Εκπαιδευτικά εργαλεία-προτάσεις από άλλους φορείς:



Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές (ψηφιακό παιχνίδι). Το ηλεκτρονικό παιχνίδι "Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές" είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι με θέμα τους πρόσφυγες που έχει σχεδιαστεί για να παιχτεί μέσα στη σχολική τάξη ή με τους γονείς στο σπίτι.

Περισσότερα:
ΕΔΩ



ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2: ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Συγγραφείς: ΒΟΥΛΑ ΠΑΠΑΠΑΝΝΗ, ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ


ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΑΘΗΝΑ 2007
Διαθέσιμο :ΕΔΩ







Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τώρα είναι ήσυχα …- Κατερίνα Γώγου

    Τώρα είναι ήσυχα … Η θάλασσα λείπει μακριά και τα κοράκια δεν τρώνε σάπια συκώτια απ’ το ουίσκι. Μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι. Το κόμμα διασπάστηκε στα χίλια και ο Μπερλίνγκουερ έπλεξε με το βελονάκι κουβέρτα να κουκουλώσουμε τις ταξικές ανησυχίες μας. Η τάξη που θα ‘φερνε την αλλαγή αποκοιμήθηκε. Μπορούμε κι εμείς να παίξουμε την ηγεσία. Κοιμήσου … τώρα είναι ήσυχα. Η εποχή μας. Νάνι φαΐ και πήδημα. Οι τραμπούκοι προσεύχονται στο μαξιλάρι μας κι οι δολοφόνοι δουλεύουν για μας.

Ο Παναγιώτης Κονδύλης για την Αριστερά και τη Δεξιά

  « Όταν ανατέμνω τις ιδεολογικές ψευδαισθήσεις των δεξιών, πλείστοι όσοι με θεωρούν αριστερό· όταν υποβάλλω σε βάσανο τις αντίστοιχες αυταπάτες των αριστερών, πλείστοι όσοι με χαρακτηρίζουν δεξιό . Η δική μου τοποθέτηση παραμένει, βέβαια, αμετάβλητη και στις δύο περιπτώσεις. Γιατί και στις δύο χρησιμοποιώ τα ίδια αναλυτικά εργαλεία και στις δύο, πρόθεσή μου δεν είναι να προσφέρω πολεμικά επιχειρήματα στη μια πλευρά εναντίον της άλλης, αλλά να δω τα πράγματα σε μιαν ευρύτερη κι υπέρτερη προοπτική ­και μια τέτοια προοπτική είναι, ως γνωστόν, άχρηστη σε όσους μάχονται για τη παράταξή τους, μαχόμενοι ταυτόχρονα (ιδιοτελώς ή ανιδιοτελώς, αυτό δεν ενδιαφέρει εδώ) για τον εαυτό τους, ήτοι για τη ταυτότητα που τους επιτρέπει να προσανατολίζονται και να επιβιώνουν κοινωνικά. Ακριβώς η συνύφανση της πολιτικής ιδεολογίας με τις εκάστοτε ανάγκες της προσωπικής ταυτότητας προσδίδει στις διαμάχες μεταξύ φορέων των διαφόρων ιδεολογιών οξύτητα ασυμβίβαστη με μιαν διαφορισμένη θεώρηση του άλλου· γ...

Ερώτηση την Ευρωβουλή για τις κεραίες - ενημέρωση

 (Ενημέρωση από κα. Πίτσα Κάτσικα)   Αγαπητοί φίλοι, Κατατέθηκε στην Ευρωβουλή ερώτηση για τις κεραίες από τον Δημ. Παπαδημούλη και άλλους βουλευτές (η ερώτηση εδώ ). Για να διατυπώσουμε ερώτηση είχαμε ζητήσει κατ΄αρχάς συνεργασία του κ. Γεωργίου και κ. Μέτση. Προχθές είχαμε τη διαβούλευση στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Τηλεπικοινωνιών στις 12:30. Μας δέχθηκε η κα. Σγώρα Αγγελική ειδική σύμβουλος στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής και ο κ. Σκούτας,χαχαχα Δ/ντής στο γραφείο του κ. Παππά. Από τη Διαδημοτική Δράση μας είχαμε πάει ο Αποστόλης Κατσόγιαννης, η Ελένη Δελώτη, η υπογράφουσα Πίτσα Κάτσικα, ο Θεόδωρος Μέτσης, και ο Γιώργος Τζιβελόπουλος, καθώς και ο Λουκάς Μαργαρίτης (καθηγητής κυτταροβιολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο). Από τη συλλογικότητα  Παναττική ήρθε η κα. Θεοδωροπούλου, ο Κώστας Διάκος δικηγόρος και στο τέλος ήρθε και η κα. Τζαμαλούκα. Επίσης ήρθε και η αντιδήμαρχος Αγ. Παρασκευής Ελ. Πετσατώδη καθώς και ο Τρύφων Κούτρας από ...