Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Νόαμ Τσόμσκι: Να γιατί σας νίκησαν και γιατί θα σας νικάνε πάντα.


Ο Αμερικανός ακαδημαϊκός και στοχαστής, Νόαμ Τσόμσκι, αναλύει τις δέκα τεχνικές για τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Το κείμενο αποτελεί μέρος μιας συλλογής συνεντεύξεων του Ν.Τσόμσκι, όπου ο κορυφαίος διανοητής διαπιστώνει διεισδυτικές παρατηρήσεις για τους θεσμούς που διαμορφώνουν τη σκέψη του κοινού και οι οποίοι βρίσκονται στην υπηρεσία της ισχύος και του κέρδους.


1. Η τεχνική της διασκέδασης
Πρωταρχικό στοιχείο του κοινωνικού ελέγχου, η τεχνική της διασκέδασης συνίσταται στη στροφή της προσοχής του κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και από τις μεταλλαγές που αποφασίστηκαν από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, με ένα αδιάκοπο καταιγισμό διασκεδαστικών και ασήμαντων λεπτομερειών....
Η τεχνική της διασκέδασης είναι επίσης απαραίτητη για να αποτραπεί το κοινό από το να ενδιαφερθεί για ουσιαστικές πληροφορίες στους τομείς της επιστήμης, της οικονομίας, της Ψυχολογίας, της Νευροβιολογίας και της Κυβερνητικής. «Κρατήστε αποπροσανατολισμένη την προσοχή του κοινού, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμαλωτισμένη σε θέματα χωρίς καμιά πραγματική σημασία.
Κρατήστε το κοινό απασχολημένο, απασχολημένο, απασχολημένο, χωρίς χρόνο για να σκέφτεται· να επιστρέφει κανονικά στη φάρμα με τα άλλα ζώα». Απόσπασμα από το Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους.

2 . Η τεχνική της δημιουργίας προβλημάτων, και στη συνέχεια παροχής των λύσεων
Αυτή η τεχνική ονομάζεται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Πρώτα δημιουργείτε ένα πρόβλημα, μια «έκτακτη κατάσταση» για την οποία μπορείτε να προβλέψετε ότι θα προκαλέσει μια συγκεκριμένη αντίδραση του κοινού, ώστε το ίδιο να ζητήσει εκείνα τα μέτρα που εύχεστε να το κάνετε να αποδεχτεί.
Για παράδειγμα: αφήστε να κλιμακωθεί η αστική βία, ή οργανώστε αιματηρές συμπλοκές, ώστε το κοινό να ζητήσει τη λήψη μέτρων ασφαλείας που θα περιορίζουν τις ελευθερίες του. Ή, ακόμη: δημιουργήστε μια οικονομική κρίση για να κάνετε το κοινό να δεχτεί ως αναγκαίο κακό τον περιορισμό των κοινωνικών δικαιωμάτων και την αποδόμηση των δημοσίων υπηρεσιών.

3. Η τεχνική της υποβάθμισης
Για να κάνει κάποιος αποδεκτό ένα απαράδεκτο μέτρο, αρκεί να το εφαρμόσει σταδιακά κατά «φθίνουσα κλίμακα» για μια διάρκεια 10 ετών. Μ' αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν ριζικά νέες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός) στις δεκαετίες του 1980 και 1990. Μαζική ανεργία, αβεβαιότητα, «ευελιξία», μετακινήσεις, μισθοί που δεν διασφαλίζουν πια ένα αξιοπρεπές εισόδημα· τόσες αλλαγές, που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση, αν είχαν εφαρμοστεί αιφνιδίως και βίαια.

4. Η στρατηγική της αναβολής (Σαλαμοποίηση)
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσετε ως «οδυνηρή αλλά αναγκαία», αποσπώντας την συναίνεση του κοινού στο παρόν, για την εφαρμογή της στο μέλλον. Είναι πάντοτε πιο εύκολο να αποδεχτεί κάποιος αντί μιας άμεσης θυσίας μια μελλοντική. Πρώτα απ'όλα, επειδή η προσπάθεια δεν πρέπει να καταβληθεί άμεσα.
Στη συνέχεια, επειδή το κοινό έχει πάντα την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «όλα θα πάνε καλύτερα αύριο» και ότι μπορεί, εντέλει, να αποφύγει τη θυσία που του ζήτησαν. Τέλος, μια τέτοια τεχνική αφήνει στο κοινό ένα κάποιο χρονικό διάστημα, ώστε να συνηθίσει στην ιδέα της αλλαγής, και να την αποδεχτεί μοιρολατρικά, όταν κριθεί ότι έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για την τέλεσή της.

5. Η στρατηγική του να απευθύνεσαι στο κοινό σαν να είναι μωρά παιδιά
Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν έναν αφηγηματικό λόγο, επιχειρήματα, πρόσωπα και έναν τόνο ιδιαιτέρως παιδικό, εξουθενωτικά παιδιάστικο, σαν να ήταν ο θεατής ένα πολύ μικρό παιδί ή σαν να ήταν διανοητικώς ανάπηρος.
Όσο μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεται να εξαπατηθεί ο θεατής, τόσο πιο παιδιάστικος τόνος υιοθετείται από τον διαφημιστή. Γιατί; «Αν [ο διαφημιστής] απευθυνθεί σε κάποιον σαν να ήταν παιδί δώδεκα ετών, τότε είναι πολύ πιθανόν να εισπράξει, εξαιτίας του έμμεσου και υπαινικτικού τόνου, μιαν απάντηση ή μιαν αντίδραση τόσο απογυμνωμένη από κριτική σκέψη, όσο η απάντηση ενός δωδεκάχρονου παιδιού». Απόσπασμα από το «Όπλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

6. Η τεχνική του να απευθύνεστε στο συναίσθημα μάλλον παρά στη λογική
Η επίκληση στο συναίσθημα είναι μια κλασική τεχνική για να βραχυκυκλωθεί η ορθολογιστική ανάλυση, επομένως η κριτική αντίληψη των ατόμων. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του φάσματος των αισθημάτων επιτρέπει να ανοίξετε τη θύρα του ασυνείδητου για να εμφυτεύσετε ιδέες, επιθυμίες, φόβους, παρορμήσεις ή συμπεριφορές...

7. Η τεχνική του να κρατάτε το κοινό σε άγνοια και ανοησία
Συνίσταται στο να κάνετε το κοινό να είναι ανίκανο να αντιληφθεί τις τεχνολογίες και τις μεθοδολογίες που χρησιμοποιείτε για την υποδούλωσή του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι πιο φτωχή, ώστε η τάφρος της άγνοιας που χωρίζει τις κατώτερες τάξεις από τις ανώτερες τάξεις να μη γίνεται αντιληπτή από τις κατώτερες». Απόσπασμα από το «πλα με σιγαστήρα για ήσυχους πολέμους».

8. Η τεχνική του να ενθαρρύνεις το κοινό να αρέσκεται στη μετριότητα
Συνίσταται στο να παρακινείς το κοινό να βρίσκει «cool» ό,τι είναι ανόητο, φτηνιάρικο και ακαλλιέργητο.

9. Η τεχνική του να αντικαθιστάς την εξέγερση με την ενοχή
Συνίσταται στο να κάνεις ένα άτομο να πιστεύει ότι είναι το μόνο υπεύθυνο για την συμφορά του, εξαιτίας της διανοητικής ανεπάρκειάς του, της ανεπάρκειας των ικανοτήτων του ή των προσπαθειών του. Έτσι, αντί να εξεγείρεται εναντίον του οικονομικού συστήματος, απαξιώνει τον ίδιο τον εαυτό του και αυτο-ενοχοποιείται, κατάσταση που περιέχει τα σπέρματα της νευρικής κατάπτωσης, η οποία έχει μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα της αποχής από οποιασδήποτε δράση. Και χωρίς τη δράση, γλιτώνετε την επανάσταση!

10. Η τεχνική του να γνωρίζεις τα άτομα καλύτερα από όσο γνωρίζουν τα ίδια τον εαυτό τους
Στη διάρκεια των τελευταίων πενήντα ετών, οι κατακλυσμιαία πρόοδος της επιστήμης άνοιξε μια ολοένα και πιο βαθιά τάφρο ανάμεσα στις γνώσει του ευρέως κοινού και στις γνώσεις που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι ιθύνουσες ελίτ. Χάρη στη Βιολογία, τη Νευροβιολογία και την εφαρμοσμένη ψυχολογία, το «σύστημα» έφτασε σε μια εξελιγμένη γνώση του ανθρώπινου όντος, και από την άποψη της φυσιολογίας και από την άποψη της ψυχολογίας. Το σύστημα έφτασε να γνωρίζει τον μέσο άνθρωπο καλύτερα απ' όσο γνωρίζει ο ίδιος τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το σύστημα ασκεί έναν πολύ πιο αυξημένο έλεγχο και επιβάλλεται με μια μεγαλύτερη ισχύ επάνω στα άτομα απ' όσο τα άτομα στον ίδιο τον εαυτό τους.

Και όμως για να καταρρεύσουν όλα αυτά αρκεί μια στιγμή αφύπνισης. Το «κόκκινο χάπι» που έλεγε ο Μορφέας στον Νέο στην ταινία Μatrix. Αν υπάρξει έστω μια φευγαλέα στιγμή αφύπνισης όλο το οικοδόμημα καταστρέφεται και πέφτει όπως μια κουρτίνα, και το κυριότερο η κουρτίνα αυτή δεν μπορεί να αναρτηθεί ξανά. Για αυτό σας παρουσιάζουμε τις 10 τεχνικές, μόλις τις παρατηρήσετε ότι συμβαίνουν γύρω σας και εφαρμόζονται κάθε μέρα, η αφύπνιση έρχεται νομοτελειακά. Για όποιον θέλει περισσότερη αφύπνιση ας διαβάσει το «σπήλαιο του Πλάτωνα» και θα ξημερώσει ένας καινούριος κόσμος.

Πηγή: http://neinnewsgr.blogspot.gr/

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ στις 7 μμ. ΣΤΟ 3ο ΛΥΚΕΙΟ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

-Θα ήθελα πολύ να ρωτήσω το Θεό γιατί δεν κάνει κάτι ώστε να πάψουν να υπάρχουν πόλεμοι, προσφυγιά, πείνα, αδικία, καταστροφή του πλανήτη και τόσα άλλα προβλήματα.
Και γιατί δεν τον ρωτάς; 
-Φοβάμαι μη μου κάνει την ίδια ερώτηση.
 
Ξεκινήσαμε πριν ένα χρόνο ως ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΟΝΤΟΠΕΥΚΟΥ για να ξαναζωντανέψουμε τις γειτονιές μας και να πάρουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Δώσαμε δείγματα γραφής με τον αγώνα μας κατά της ασυδοσίας των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, διαμορφώσαμε τον βιολογικό αγρό στα Πευκάκια και ζωντανέψαμε τα «κλειστά» σχολεία με πολιτιστικές εκδηλώσεις. Συνεχίζουμε πατώντας στέρεα στη γη μαζί με όλους κι όλες εσάς που δεν αναθέτετε την υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό κι όλα τα κοινωνικά αγαθά σε κάποιους «ειδήμονες» αλλά θέλετε να τα διεκδικήσετε και να τα συν-διαχειριστείτε εσείς με τους συμπολίτες σας σε πνεύμα αλληλοκατανόησης, αλληλεγγύης και πεποίθησης πως τίποτα δεν γίνεται για σένα, χωρίς εσένα.
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ στις 7 μμ. ΣΤΟ 3ο ΛΥΚΕΙΟ (Χρ. Σμύρνης & Πλαταιών) ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣ. ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΟΝΟΣ. ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΘΑ ΠΑΜΕ ΘΕΤΙΚΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.

επιτροπή κατοίκων Κοντοπεύκου τηλ. 6937147527

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΥΝΑΥΛΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 90 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                 

ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ               Αγία Παρασκευή 28-9-2015

ΛΕΩΦ. ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 415-417, Τ.Κ. 153 43
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.: 213-2004-567
Τηλ. κέντρο: 213-2004-500
Fax: 213-2004-531

.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ: ΣΥΝΑΥΛΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΓΙΑ ΤΑ 90 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ  ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής διοργανώνει
Συναυλία-Αφιέρωμα
για τα 90 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη
την Παρασκευή 2 Οκτώβρη στις 8:00 μμ,
στην Κεντρική Πλατεία Αγίας Παρασκευής 
με τους  
Βασίλης Λέκκα
Κώστα Σκόνδρα
 Βάλια Βρεττού
Συμμετέχουν
η Μεικτή Χορωδία Ενηλίκων του Δήμου, υπό την διεύθυνση του Χρήστου Κουτσονίκα
και η Παιδική Χορωδία, υπό την διεύθυνση του Αντώνη Καρατζίκη
Παίζουν οι μουσικοί: Κ. Γιαννάκης-Πιάνο, Αργ. Ντίνας-Μπουζούκι, Δημ. Μαρινόπουλος-Κιθάρα, Γιάν. Καραμανιώλας-Κοντραμπάσο, Ηλ. Μπουκουβάλας-Τύμπανα
Ενορχήστρωση-επιμέλεια προγράμματος: Κώστας Γιαννάκης

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΕ ΤΡΟΦΙΜΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ

Είσοδος  ελεύθερη

Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

Ραντεβού 2 Σεπτέμβρη στις 19.00. Αστικός Αγρός, Καβάφη 51, Πευκάκια

Αστικός Αγρός Αγίας Παρασκευής στα Πευκάκια Κων. Καβάφη 51

Ραντεβού 2 Σεπτέμβρη στις 19.00.


......


«Δεν είναι διόλου παράλογη η υπόθεση άρθρωσης μιας οικολογικής κοινωνίας βάσει ενός πλέγματος μικρο-περιφερειών μικρών δήμων, καθένας από τους οποίους συγκροτείται από ένα δήμο μικρότερων δήμων, σε διαρκή ισορροπία με το οικοσύστημα», έγραφε προ καιρού ο Μούρει Μπούχτσιν. Το σχέδιο εφαρμογής του «ολοκληρωμένου» μοντέλου «βιο-» εκκίνησε και ήδη εφαρμόζεται στο πεδίο του δήμου και της δημοτικής αυτοδιοίκησης, κυττάρου και βασικής οργανωτικής μονάδας του πλέγματος του αυτο-διοικητικού οργανισμού και τόπου άμεσης απολαβής και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της. Δημιουργήθηκε, έτσι, το αρχέτυπο του «Βιο-Δήμου» και, ταυτόχρονα, ο κάναβος των παρεμβάσεων, επεμβάσεων και προγραμματικών μεταλλαγών, που οριοθετούν τον μετασχηματισμό του συμβατικού μοντέλου τοπικής αυτοδιοίκησης σε ολοκληρωμένο μοντέλο «βιο-».

Βιο-Δήμος σημαίνει:
1. Υιοθέτηση των αρχών, των εργαλείων, των στόχων και των σκοπών που σηματοδοτούν και εγγυώνται την μετάβαση σε ένα «ολοκληρωμένο» μοντέλο τοπικής αυτοδιοίκησης, γνήσια οικολογικού-αυτοβιώσιμου χαρακτήρα.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
2. Υιοθέτηση του ρυθμιστικού και του πολεοδομικού σχεδίου εν είδη «κοινωνικού συμβολαίου», στα πλαίσια μιας γνήσια συμμετοχικής διαχείρισης του χώρου της τοπικότητας, από την σκοπιά του οικο-βιοκλιματικού σχεδιασμού και της οικο-βιοκλιματικής δόμησης.
α). «Μηδέν κατανάλωση εδάφους και μηδέν τσιμεντοποίηση», ή ορθολογική διαχείριση του πολεοδομικού σχεδίου και συγκρότηση σχεδίου επανάχρησης του κτιριακού δυναμικού της τοπικής αυτοδιοίκησης, ή/και όσων κτιρίων δύναται να αποκτήσει.
β). Καταγραφή, θεσμική προστασία και ανάδειξη της ανθρωπογενούς και φυσικής κληρονομιάς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
γ). Υιοθέτηση των πλέον προηγμένων μεθόδων αστικής αποσυμφόρησης και αστικού οικο-βιοκλιματικού σχεδιασμού στα πλαίσια των αναγκαίων νέων επεμβάσεων - υπογειοποίηση, υιοθέτηση της αρχής των πολυλειτουργικών κόμβων κ.λ.π.
δ). Αναθεώρηση των «στάνταρντ» διαμόρφωσης του δημόσιου χώρου στα πλαίσια των αρχών της «πόλης για το παιδί», της «πόλης για την τρίτη ηλικία» και της «πόλης για τα ΑΜΕΑ».
ε). Υιοθέτηση των «στάνταρντ» αστικού εξοπλισμού.
ζ). Υιοθέτηση του θεσμού των αρχιτεκτονικών διαγωνισμών στα πλαίσια της υλοποίησης των δημόσιων έργων - όπου προβλέπεται ή/και απαιτείται.
η). Προοδευτική αποσφράγιση του εδάφους, όπου είναι δυνατόν και χρήση ψυχρών, υδατοδιαπερατών, βιο-υλικών για την κάλυψη όπου απαιτείται.
θ). Υιοθέτηση φυσικών βιο-υλικών, κατά προτίμηση τοπικής προέλευσης, για κάθε επέμβαση σε κοινόχρηστο, δημόσιο, χώρο.
ι). Προγραμματική μείωση της φωτιστικής μόλυνσης.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
3. Εύρωστη ενεργειακή πολιτική και άψογη ενεργειακή απόδοση της αυτοδιοικητικής μηχανής, σύμφωνα με την αρχή «πρώτα μείωση της ζήτησης και μετά διαφοροποίηση της προσφοράς», σε όλα τα επίπεδα της τοπικής αυτοδιοίκησης, - δημόσιος φωτισμός, δημόσια κτίρια, δημόσιοι ανοικτοί χώροι - δρόμοι, πλατείες, ελεύθεροι χώροι κ.λ.π.
α). Σύνταξη «Ειδικού Δημοτικού Ρυθμιστικού για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», σε σχέση με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, με στόχο τον καθορισμό των δυνατοτήτων εφαρμογής τους στα όρια της τοπικής αυτοδιοίκησης.
β). Εφαρμογή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας - φωτοβολταικών, μικρο-ανεμογεννητριών κ.λ.π. - σε όλο το περιουσιακό δυναμικό της τοπικής αυτοδιοίκησης.
γ). Αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων των σηματοδοτών και των σημείων δημόσιου φωτισμού της με λαμπτήρες που επιτρέπουν εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης του 80-88% - σε αυτή την περίπτωση παραγόμενης με χρήση φωτοβολταικών στοιχείων.
δ). Προοδευτική μετατροπή των οχημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης από βενζινοκίνητα σε κινούμενα με χρήση αερίου.
ε). Υποστήριξη της ενεργειακής εξοικονόμησης, σε ιδιωτικό επίπεδο, μέσω της σύνδεσης του ύψους των δημοτικών τελών με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
4. Αποτελεσματική πολιτική και απόδοση της αυτοδιοικητικής μηχανής στο πεδίο της εξοικονόμησης και της άριστης χρήσης των υδάτινων πόρων.
α). Εφοδιασμός όλων των έργων, ιδιοκτησίας της αυτοδιοίκησης, με συστήματα συλλογής όμβριων και ανακύκλωσης του χρησιμοποιούμενου νερού.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
5. «Οικολογία» της κίνησης, της μετακίνησης και των μεταφορών.
α). Κατάρτιση διατροπικού ρυθμιστικού της κίνησης, της μετακίνησης και των μεταφορών σε όλη την επικράτεια της αυτοδιοίκησης, μέσω της οργάνωσης διαδρομών αποκλειστικής κυκλοφορίας δημοτικών, συλλογικών και οικολογικών μέσων μεταφοράς, της αυτοκίνησης των κατοίκων, ποδηλατοδρόμων, πεζοδρόμων, «έξυπνων» διαβάσεων πεζών και ενός περιφερειακού, διατροπικού, δημοτικού δικτύου σημείων στάθμευσης.
- Πεζοδρόμηση του κέντρου του δήμου και δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων μεταξύ των σημαντικότερων σημείων δημόσιου ενδιαφέροντος.
- Δημιουργία δικτύου κυκλοφορίας ΑΜΕΑ σε όλη την έκταση της τοπικής αυτοδιοίκησης.
- Έμφαση στην αποκλειστική κυκλοφορία δημοτικών, συλλογικών και οικολογικών, μέσων μεταφοράς στο κέντρο του δήμου.
- Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων μεταξύ των σημαντικότερων σημείων δημόσιου ενδιαφέροντος.
- Δημιουργία διατροπικών σημείων στάθμευσης ποδηλάτων σε νευραλγικά σημεία του δικτύου ποδηλατοδρόμων.
- Σύνταξη ρυθμιστικού «έξυπνων» διαβάσεων διέλευσης πεζών.
β). Υιοθέτησης καινοτόμων εργαλείων, μείωσης της αυτοκίνησης, όπως το «car sharing» ή/και το «bike sharing».
γ). Καθορισμός του οραρίου ανεφοδιασμού των επιχειρήσεων σε όλη την έκταση της τοπικής αυτοδιοίκησης.
δ). Σύνδεση του ύψους των δημοτικών τελών με την κατοχή ιδιωτικού οχήματος.
ε). Σύσταση υπηρεσίας «mobility management».

Βιο-Δήμος σημαίνει:
6. «Αστική αναδάσωση» με την μορφή «οικολογικού δικτύου» σε αστικό περιβάλλον - «πράσινη υποδομή» - με πολλαπλά οφέλη.
α). Σημαντική μείωση των ενεργειακών αναγκών και της ενεργειακής κατανάλωσης του δομημένου περιβάλλοντος.
β). Σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
γ). Ενίσχυση, ή και επάνοδος, της βιοποικιλότητας σε αστικό περιβάλλον, μέσω του δικτύου των διαδρόμων όσμωσης αστικού και φυσικού-περιστικού περιβάλλοντος.
δ). Δημιουργία ανανεώσιμης πηγής σημαντικών ποσοτήτων οργανικού υλικού για παραγωγή κομπόστ ή και βιο-αερίου.
ε). Σημαντική αισθητική αναβάθμιση του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
7. «Κανένας κάδος απορριμμάτων στον δρόμο», ή άμεση κατάρτιση προγράμματος προοδευτικής υιοθέτησης του συστήματος ξεχωριστής συλλογής των απορριμμάτων «πόρτα-πόρτα». Το πρόγραμμα αυτού του τύπου σημαίνει την συλλογή των οργανικών απορριμμάτων από την ίδια την αυτοδιοικητική αρχή και την χρησιμοποίηση τους, μαζί με τα προϊόντα συντήρησης του αστικού πράσινου, για την παραγωγή κομπόστ ή και βιο-αερίου για κίνηση, θέρμανση ή και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το πρόγραμμα οφείλει να συνοδεύεται από μία σειρά υποστηρικτικών δράσεων, που βαίνουν από τις εκτεταμένες καμπάνιες πληροφόρησης και πριμοδότησης, σχετικές με την μείωση των απορριμμάτων και των συσκευασιών, έως την υιοθέτηση της «οικο-ανταλλαγής», την επιβράβευση των «οικο-λαϊκών» και των «οικο-εκδηλώσεων» και την εφαρμογή ενός προγράμματος «Αγορά Τελευταίας Στιγμής» - συλλογή απoύλητων προϊόντων, δίχως εμπορική αξία και διάθεση τους σε Συλλόγους ή Ιδρύματα που συνδράμουν έχοντες ανάγκη.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
8. Μεταλλαγή του τοπικού παραγωγικού- καταναλωτικού κύκλου στα πλαίσια της αρχής «κατανάλωση από μηδέν απόσταση».

Βιο-Δήμος σημαίνει:
9. Κατάρτιση προγράμματος υιοθέτησης «πράσινων» προμηθειών, ή κοινωνικά και περιβαλλοντικά «υπεύθυνων» προμηθειών, σε όλους τους τομείς της αυτοδιοικητικής διαχείρισης - «Green Public Procurement». Το πρόγραμμα αυτού του τύπου σημαίνει σύνταξη και εφαρμογή αυστηρά οικολογικών προδιαγραφών στις προμήθειες αγαθών και υπηρεσιών, σαν απαραίτητη προϋπόθεση σημαντικής μείωσης του τοπικού οικολογικού αποτυπώματος, σημαντικής συνδρομής στην παγίωση μιας «υπεύθυνης» οικονομίας και υπεύθυνο δείγμα υπεύθυνης στάσης απέναντι στο οικολογικό πρόβλημα. Για κάθε προμήθεια, προϊόντων ή υπηρεσιών- από την αγορά προϊόντων καθαριότητας έως την ανάθεση έργων - λαμβάνονται υπόψη όλες οι οπτικές που συνδέονται με την παραγωγή τους, την παροχή τους, την χρήση τους, την παραγωγή αποβλήτων, την δυνατότητα επανάχρησης, η ανακύκλωσης, ή και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παράγονται και διακινούνται.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
10. Μεταλλαγή της αυτοδιοικητικής μηχανής από ενδιάμεσο παράγοντα διανομής χρήματος σε παραγωγό χρήματος στην κατεύθυνση της αυτονομίας και της αυτο-βιωσιμότητας της τοπικής κοινωνίας.
α). Σύσταση δημοτικών ή συνεργατικών, διαδημοτικών, Εταιρειών Ενεργειακών Υπηρεσιών στο πεδίο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι οποίες χρηματοδοτούν και υλοποιούν την ενεργειακή αναβάθμιση, ή και μεταλλαγή, σε ιδιωτικό και δημόσιο επίπεδο, αποζημιωνόμενες μέσω του διαχρονικού κέρδους που επιφέρει η παρέμβαση στον εντολοδόχο - «Third Party Financing».
β). Σύσταση δημοτικής ή συνεργατικής, διαδημοτικής, μικρο-μονάδας κομποστοποίησης των οργανικών απορριμμάτων - οικιακών και προϊόντων συντήρησης του πράσινου - ή και μονάδας παραγωγής βιοαερίου για καύσιμο, παραγωγή θερμότητας ή και ηλεκτρισμού.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
11. Οικο-αλφαβητισμός της τοπικής κοινωνίας και των θεσμικών της εκπροσώπων, με στόχο την παιδεία σε ένα αυτο-βιώσιμο στυλ ζωής και την προώθηση του οικολογικού, αυτο-βιώσιμου, παραδείγματος που θα συσχετίζει την «εμπειρία» με τις πλέον προχωρημένες τάσεις της κουλτούρας και της επιστήμης και την μεγάλη κληρονομιά γνώσης που διαφυλάσσει το παρελθόν μας.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
12. Άμεση αποδοχή του ρόλου της ελεύθερης πρόσβασης στην πληροφόρηση του διαδικτύου στα πλαίσια της προοδευτικής κατάκτησης μιας γνήσια συμμετοχικής δημοκρατίας.
α). Παροχή ψηφιακής σύνδεσης σε όλα τους δημότες.
β). Δωρεάν παροχή σύνδεσης ίντερνετ wi-fi σε όλη την χωρική οντότητα της αυτοδιοίκησης.
γ). Δημιουργία δικτυακού τόπου ανεύρεσης τηλε-εργασίας.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
13. Διαρκής, παραδειγματική, παρότρυνση του πολίτη και της τοπικής κοινωνίας στην υιοθέτηση ενός «άλλου» στυλ ζωής, γνήσια ανταποκρινόμενου στην δραματική προβληματική της εξοικονόμησης πόρων και της εξοικονόμησης ενέργειας, της ουσιαστικής μείωσης των αποβλήτων και της περιβαλλοντικής μόλυνσης, ενός στυλ καταναλωτικά «υπεύθυνου», συνδυασμού σημαντικής οικονομίας και ουσιαστικής βελτίωσης της ποιότητας ζωής.


Βιο-Δήμος σημαίνει:
14. «Εύρωστη Δημοκρατία», ή διαρκής συμμετοχή στην διαμόρφωση και στην λήψη των αποφάσεων.
α). Σύνταξη νέου «δημοτικού καταστατικού» στην κατεύθυνση μίας γνήσια συμμετοχικής διαχείρισης και λειτουργίας.
β). Σύγκλιση συμμετοχικής «συντακτικής συνέλευσης» για την κοινωνική παραγωγή κάθε σημαντικής μεταλλαγής του μοντέλου αυτοδιοίκησης.
γ). Υιοθέτηση του μοντέλου του «συμμετοχικού προϋπολογισμού».
δ). Υιοθέτηση της αρχής της δημοσιοποίησης του ετήσιου προϋπολογισμού και του ετήσιου απολογισμού.
ε). Παροχή όσων δημοτικών υπηρεσιών το επιτρέπουν και μέσω διαδικτύου.
ζ). Θεσμική κατοχύρωση της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στις συνεδριάσεις των αυτοδιοικητικών συμβούλιων.
η). Μετάδοση μέσω webTV όλων των συνεδριών των αυτοδιοικητικών συμβουλίων και κάθε συνεδρίας των αυτοδιοικητικών αρχών.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
15. Μεταλλαγή της τοπικής αγοράς εργασίας μέσω της δημιουργίας «πράσινων» θέσεων εργασίας, σαν αποτέλεσμα της υιοθέτησης του «ολοκληρωμένου» μοντέλου τοπικής αυτοδιοίκησης «βιο-».

Βιο-Δήμος σημαίνει:
16. Θεσμοθέτηση πρωτοβουλιών, όπως η «τράπεζα χρόνου», οι «αστικοί κήποι», ή και η «αλληλέγγυα οικονομία», που ενισχύουν σημαντικά την συνοχή της τοπικής κοινωνίας, την τοπική οικονομία και την αύξηση της ποιότητας ζωής.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
17. Υιοθέτηση της διαδικασίας απονομής βραβείων στις κατοικίες ή και στις επιχειρήσεις που αριστεύουν στο πεδίο της απόκτησης οικολογικού προφίλ - ενεργειακή εξοικονόμηση, εξοικονόμηση υδάτινων πόρων, διαχείριση απορριμμάτων, αριθμός οχημάτων κ.λ.π.

Βιο-Δήμος σημαίνει:
18. «πράσινο» - Για την Οικολογία», πέραν της προβληματικής της «πράσινης» ανάπτυξης, στα όρια μιας γνήσια από-αναπτυξιακής πολιτικής, για μία τοπικότητα «αυτόνομη» και «οικονομική», ή οικολογικά «αυτο-βιώσιμη».

Οι καιροί των «υποσχέσεων», των δικαιολογιών και της επίπλαστης «αναπτυξιακής ευμάρειας», έχουν παρέλθει από πολλού για την συντριπτική πλειοψηφία των τοπικών κοινωνιών και των αυτοδιοικήσεων που εκλέγουν, τουλάχιστον της δυτικής Ευρώπης. Και μαζί, η «πολιτική» με την οποία συνδέονται και την οποία προάγουν και η επακόλουθη αναγωγή των δικαιωμάτων σε απλή άσκηση του εκλογικού καθήκοντος και των κομμάτων, κομματικών και «πολιτικών» σε κάστα αυτό-αναφερόμενης εξουσίας.
«Βλέπω μία μόνο δυνατότητα», έγραφε πρόσφατα ο ιταλός Μπέπε Γκρίλλο αναφορικά ως προς την επιτακτική ανάγκη οικολογικού και κοινωνικού-συμμετοχικού αυτοπροσδιορισμού της τοπικότητας. «Να ξαναπάρουμε πίσω τα φυσικά μας δικαιώματα. Την γεωγραφία μας, το νερό, τον αέρα, το φως, την υγεία μας, την ελευθερία μετακίνησης, το περιβάλλον. Πράγματα που μας ανήκουν, που μας τα απαλλοτρίωσε η κοματοκρατία. Πρέπει να ξεκινήσουμε από τους δήμους. Με ένα πρόγραμμα που να προστατεύει εσάς, τα παιδιά σας, το μέλλον. Να μην επιτρέψετε ούτε για μια στιγμή να παρθεί έστω και μία απόφαση δίχως να διαβούλευση με εσάς. Και σε αυτό πρέπει να είστε ξεκάθαροι, σκληροί και αδιάλλακτοι.».

Σε άδειο θέατρο- Μάνος Ελευθερίου

  Σε άδειο θέατρο χωρίς τους θεατές μέσα στη νύχτα σαν καράβι ταξιδεύεις βρίσκεις λιμάνια που βουλιάξανε στο χθες και να βρεθείς ξανά στο χά...

ευανάγνωστα